Cupra Born VZ یک هات هچ الکتریکی با قدرت 322 اسب بخار است


کوپرا که در سال 2018 از برند SEAT گروه فولکس واگن جدا شده است، اولین خودروی پرفورمنس الکتریکی خود را معرفی می کند. مشتق اسپرت بر اساس مدل جمع و جور Born است و پسوند “VZ” را دریافت می کند که مخفف “veloz” – اسپانیایی برای “سریع” است. اولین خودروی برقی این برند دارای یک افزایش قدرت سالم و ارتقاءهای دیگر است.

هات هاچ برقی دیفرانسیل عقب از یک موتور ارتقا یافته با قدرت 322 اسب بخار و گشتاور فوری 545 نیوتن متر (402 پوند فوت) استفاده می کند. این ارقام خروجی نشان دهنده افزایش عظیم 94 اسب بخار و 235 نیوتن متر (173 پوند فوت) نسبت به قوی ترین نسخه قبلی Cupra Born است. با لطف قفل الکتریکی تازه باز شده، نسخه VZ یک ثانیه کامل را از سرعت به 62 مایل در ساعت (100 کیلومتر در ساعت) کاهش می دهد که اکنون 5.7 ثانیه طول می کشد. حداکثر سرعت با 25 مایل در ساعت (40 کیلومتر در ساعت) به 124 مایل در ساعت (200 کیلومتر در ساعت) افزایش یافته است.

Born VZ چیزی بیشتر از یک موتور الکترونیکی قوی‌تر دارد، زیرا Cupra همچنین یک جفت چرخ 20 اینچی منحصر به فرد به آن می‌دهد، از جمله مجموعه‌ای فورج با لاستیک‌های پرفورمنس. جایگزین خنک‌تر برای نام تجاری مشکل دار SEAT ظرفیت خالص بسته باتری را با 2 کیلووات ساعت به 79 کیلووات ساعت برای برد تخمینی 335 مایل (570 کیلومتر) افزایش داده است. فرمان تیزتر است و تغییرات اضافی در سیستم تعلیق برای هندلینگ بهتر وجود دارد در حالی که ترمزها مستقیم تر از قبل احساس می شوند.

از نظر استایل، Cupra Born VZ جدید را در این رنگ جنگل تیره ارائه می‌کند یا می‌توانید با دریچه برقی پر جنب و جوش در Midnight Black، آن را ایمن کنید. لوگوی جدید اضافه شده “VZ” در درب عقب دارای ظاهری کرومی تیره است که حروف “Cupra” را تکرار می کند. در داخل، یک جفت صندلی در آغوش بدن دارد که با مدل‌های کوچک‌تر مشترک نیست. با این حال، این صندلی های سطلی در حال حاضر در برخی از خودروهای پرفورمنس با موتور احتراقی، از جمله Formentor VZ5 با موتور پنج خطی آن که از آئودی قرض گرفته شده، موجود است.

برای مدل برتر Born، Cupra اندازه صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی را با 0.9 اینچ به 12.9 اینچ افزایش داده است. مهمتر از آن، نوار لغزنده لمسی برای تنظیم آب و هوا و صدا است، زیرا در نهایت روشن شده است. با هزینه اضافی، خریداران می توانند یک سیستم صوتی Sennheiser اختیاری با 10 بلندگو و 425 وات دریافت کنند. به عنوان استاندارد، نوع VZ دارای شیفترهایی است که پشت فرمان نصب می‌شوند تا یکی از سه سطح بازیابی انرژی را انتخاب کنند.

Born VZ در سه ماهه سوم سال جاری در اروپا به فروش می رسد. همچنین در سال 2024، باید شاهد نسخه مشابه فولکس واگن آن، ID.3 GTX یا هر نامی که هاچ بک برقی اسپرت استفاده می کند، باشیم. این دو در بخش کمیاب که شامل MG4 XPower می شود، رقابت خواهند کرد. Alpine A290 کوچکتر به زودی به آنها خواهد پیوست.



منبع