Cybertruck به اوروس نشان می دهد که رئیس مسابقه درگ است


کامیون‌ها برای مسابقه در نوار درگ ساخته نشده‌اند، اما کامیون‌های برقی به لطف پاسخ سریع گشتاور خود می‌توانند خود را حفظ کنند. تسلا Cybertruck بالاخره وارد شد و با آن نسخه سه موتوره با نام “Cyberbeast” نیز عرضه شد. اکنون این خودرو در مقابل یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلندهایی که با پول می‌توان خرید، یعنی لامبورگینی اوروس، قرار گرفته است. مسابقه EV و ICE در تگزاس در Gigafactory در جاده ای تازه آسفالت شده تنظیم شد.

این دو در همان مکانی که Cybertruck GMC Hummer را محو کرد دوئل کردند. چه در مورد درگ صحبت کنیم و چه در مورد مسابقات رولینگ، نتیجه تقریباً در همه موارد یکسان بود. اسب کار تسلا علیرغم وزن بسیار زیاد 6843 پوند، در تمام نبردها بدون عرق کردن برنده شد. جانشین معنوی LM002 لامبورگینی نیز کاترهام نبود و وزن آن به 4848 پوند رسید، اما همچنان بسیار سبک تر از کامیون فوق زاویه ای بود.

چیزی که سایبر هیولا در انعطاف پذیری نداشت، آن را با قدرتی محض ساخته بود. با 845 اسب بخار قدرت و 686 پوند فوت از سه موتور الکتریکی خود، برتری آشکاری نسبت به اوروس 4.0 لیتری V8 توئین توربو با قدرت 650 اسب بخار و 625 پوند بر فوت داشت. تست‌های واقعی نشان داده‌اند که لامبورگینی پرسرعت می‌تواند در کمتر از 3.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل در ساعت برسد، اما این هنوز با سرعت 2.6 ثانیه‌ای که تسلا برای پرچمدار Cybertruck خود عنوان کرده است، قابل مقایسه نیست. آن فاصله نیم ثانیه ای در این مسابقات درگ مشهود بود.

پیکاپ برقی سه موتوره در یک چهارم مایل 11.2 ثانیه زمان داشت در حالی که Urus به 1.1 ثانیه بیشتر نیاز داشت. این بیشتر در مسابقات بعدی رولینگ مشابه بود، زیرا Cybertruck لامبو خانواده دوست را به راحتی در آینه عقب خود قرار داد. اوروس موفق شد با توقف خیلی زودتر در تست ترمز از سرعت 70 مایل در ساعت، در یک مبارزه پیروز شود. با لاستیک های چسبنده و وزن بسیار پایین تر، نتیجه قابل پیش بینی بود.



منبع