Daihatsu Tanto Fun Cross به عنوان خودروی Funky Kei با موتور کوچک توربو معرفی شد

در مقایسه با دیگر برادران تانتو، Fun Cross جدید دارای یک نمای جلوی اصلاح شده با سپر SUV مانند است. جلوپنجره بزرگ تانتو الهام گرفته از لکسوس که با سپر مستحکم تر مجهز به میله محافظ آلومینیومی جایگزین شده است، از بین رفته است. جلوپنجره بالایی در فاسیا نیز متفاوت است و چراغ های جلو اکنون کمی گرافیک داخلی متفاوتی دارند.

در داخل کابین، تغییرات کمتر قابل توجه است. بر روی داشبورد رنگ‌های نارنجی جدید و آپشن‌های تودوزی جدید دیده می‌شود. دکوراسیون داخلی جدید با رنگ های خارجی اضافی، از جمله رنگ های سبز و بژ که در گالری بالا به تصویر کشیده شده است، مطابقت دارند.

نسل چهارم دایهاتسو تانتو از سال 2019 در ژاپن به فروش می رسد و جزو پرفروش ترین مدل های این برند است. این خودروساز اکنون خط تولید خودروهای kei را با افزودن یک نسخه ویژه جدید با سبک ماجراجویی گسترش داده است. این خودرو به تانتو استاندارد، تانتو کاستوم ایکس و تانتو کاستوم RS با مکانیک‌های مشابه، اما آپشن‌ها و طراحی متفاوت می‌پیوندد.

همین دو آسیاب اکنون برای Tanto Fun Cross نیز ارائه می‌شوند که هر دو با گیربکس متغیر پیوسته به صورت استاندارد فروخته می‌شوند. جالب اینجاست که تانتو، مانند بسیاری دیگر از خودروهای kei در ژاپن، دارای سیستم چهار چرخ متحرک اختیاری است. ما اطلاعاتی در مورد اینکه آیا این نوع جدید و مقاوم تر از خودروی شهری کوچک دارای AWD به عنوان یک آپشن نیست، اگرچه با توجه به ماهیت و تصویر خودرو منطقی است.

تانتو فعلی اولین خودروی خود را در جولای 2019 به عنوان پیشرفته‌ترین خودروی کی که دایهاتسو تا کنون تولید کرده است، انجام داد. این معماری بر اساس معماری جهانی جدید دایهاتسو ساخته شده است و مدت کوتاهی پس از معرفی، علاقه زیادی را از سوی مشتریان به وجود آورد. نیروبخش این مدل یک موتور سه سیلندر 0.65 لیتری است که به صورت تنفس طبیعی یا توربوشارژ موجود است. قدرتمندتر از این دو 64 اسب بخار (47 کیلووات) و موتور پایه 52 اسب بخار (38 کیلووات) قدرت دارد.

Daihatsu Tanto Fun Cross