Dodge Charger Daytona EV 2024: This Is It


نسل بعدی دوج چارجر اینجاست و شایعات درست بودند. شارژرهای الکتریکی و احتراقی در آینده با هم وجود خواهند داشت. مدل‌های برقی همگی Charger Daytonas هستند، در حالی که شارژرهای گازی دارای مارک Sixpack هستند. اما دوج نمی‌خواهد خریداران خودروهای برقی یا گازسوز را در اینجا ببینند. از نظر تیم کونیسکیس، مدیرعامل دوج، چارجر جدید صرف نظر از نحوه تولید نیرو، یک خودروی عضلانی است.

او یک مورد قانع کننده را مطرح می کند. زمانی که تولید دوج چارجر دیتونا 2024 در سال جاری آغاز شود، کم قدرت ترین نسخه تا 496 اسب بخار قدرت خواهد داشت. همچنین یک نسخه 670 اسب بخاری وجود دارد که هر کدام قدرت را به هر چهار چرخ می فرستند. ICE Charger نیز AWD است و سال آینده با 420 اسب بخار یا 550 اسب بخار وارد تولید می شود. در زمان راه اندازی، سریع ترین Charger Daytona در 3.3 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد و در یک چهارم مایل 11.5 ثانیه می رسد. دوج ادعا می‌کند که چارجر دیتونا جدید سریع‌ترین و قوی‌ترین خودروی عضلانی در جهان است – به استثنای Banshee 800 ولتی که سال آینده عرضه می‌شود.

دوج چارجر دیتونا 2024
دوج چارجر دیتونا 2024
دوج چارجر دیتونا 2024

شارژر Daytona Deep Dive

Dodge Charger Daytona 2024 در دو تریم R/T و Scat Pack عرضه می شود. هر دو دارای معماری 400 ولتی هستند و طرح دوگانه موتور یکسانی دارند که توسط یک بسته باتری 100.5 کیلووات ساعتی با سرعت تخلیه 550 کیلووات تغذیه می شود. R/T تریم استارت است و Scat Pack فعلاً به‌عنوان سطح برتر عمل می‌کند. این اولین وسیله نقلیه ای است که بر روی پلتفرم STLA Large Stellantis سوار می شود، و با وصل شدن تمام اجزای EV، دوج می گوید Charger Daytona توزیع وزنی تقریباً 50/50 دارد.

دوج همچنین می‌گوید دیتونا جدید ۵۸۳۸ پوند وزن دارد که باعث می‌شود شارژر قدیمی در مقایسه با آن سبک به نظر برسد. برای کمک به مدیریت وزن، دوج بزرگترین بسته تایر ارائه شده روی شارژر کارخانه ای را به Daytona می دهد. تریم‌های Scat Pack با پکیج Track دارای چرخ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های سری 305/35 در جلو و 325s در عقب هستند. در پشت این چرخ‌های جلو، ترمزهای 16 اینچی برمبو با کالیپرهای شش پیستونی قرار دارند. تمامی شارژرهای دیتونا دارای دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی در ماژول محرک الکتریکی عقب خود (EDM) نیز هستند.

در جلو، EDM دارای یک قطع کننده انتهای چرخ است که برای بهبود برد و کارایی طراحی شده است. دوج می گوید که R/T بردی معادل 317 مایل دارد، در حالی که Scat Pack و اسب بخار اضافی آن 260 مایل بین شارژ را مدیریت می کنند. آبگیری با شارژر سریع 350 کیلوواتی می تواند در عرض 27 دقیقه بین 20 تا 80 درصد شارژ شود.

Scat Pack چیزی است که برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت در 3.3 ثانیه و دویدن یک چهارم مایل 11.5 ثانیه به آن نیاز دارید. R/T در 4.7 و 13.1 ثانیه دنبال می شود، اما در کل کمی سریعتر است. روی دریچه گاز بمانید و R/T با سرعت 137 مایل در ساعت، در مقابل 134 مایل در ساعت در Scat Pack، بالا می رود. هر کدام دارای یک دنده با نسبت متغیر هستند، اگرچه Kuniskis می‌گوید یک راه‌اندازی سرعت دوگانه برای Banshee در راه است.

دوج چارجر دیتونا 2024
دوج چارجر دیتونا 2024

چارجر دیتونا از سیستم تعلیق جلوی چند پیوندی با تنظیمات عقب مستقل استفاده می کند. تعلیق نیمه فعال دو سوپاپ با دمپرهای تطبیقی ​​در Scat Pack با پکیج Track اختیاری است و در این مورد، مسیر صرفاً به معنای کشیدن نوارها نیست. یک سیستم آمادگی مسابقه جدید طراحی شده است تا به باتری دمای شروع سردتری بدهد و به رانندگان این امکان را می دهد که دورهای بیشتری را قبل از اینکه گرما مشکل ساز شود بچرخانند. یک سیستم آمادگی کمی متفاوت برای مسابقه‌های یک‌چهارم مایل وجود دارد، و حتی می‌توانید قفل خط را برای گرم کردن لاستیک‌های عقب قبل از راه‌اندازی فعال کنید. یا، می‌توانید همه آن‌ها را حذف کنید و با حالت Donut یا Drift Mode به طرفین بروید.

اسب بخار متغیر

اخطارها اینجاست. Charger Daytona Scat Pack با حداکثر قدرت 670 اسب بخار و گشتاور 627 پوند فوت عرضه می شود، در حالی که R/T دارای 496 اسب بخار و 404 پوند فوت است. با این حال، این اعداد تنها با فشار دادن دکمه “PowerShot” روی فرمان در حالی که دریچه گاز کامل است به دست می آیند. انجام این کار باعث افزایش 40 اسب بخاری موتورهای الکتریکی به مدت 15 ثانیه می شود که بی شباهت به سیستم اکسید نیتروژن در خودروهای گازسوز نیست. پس از هر بار فشار دادن، باید 30 ثانیه منتظر بمانید تا ضربه دیگری بگیرید. بدون آن، Charger Daytona Scat Pack 630 اسب بخار قدرت دارد در حالی که R/T به 456 اسب بخار کاهش می یابد. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد.

برای سال 2024، Charger Daytona فقط با کیت‌های ارتقاء اتصال مستقیم Dodge که قبلاً از کارخانه نصب شده‌اند در دسترس است. R/T یک کیت Stage 1 دریافت می کند که 40 اسب بخار را به موجودی اضافه می کند، بنابراین ریاضیات پایه به ما می گوید که در حالت استاندارد بدون استفاده از PowerShoot، 416 اسب بخار قدرت تولید می کند. قبل از PowerShot به 550 اسب بخار رسید. ما از دوج خواستیم در مورد ارقام قدرت توضیح دهد. یک سخنگوی توضیح داد که حداکثر امتیازات همیشه شامل تقویت PowerShot است و برای سال 2025 کیت های ارتقا استاندارد نخواهند بود. هر جور دوست داری برداشت کن.

صرف نظر از قدرت، شارژر Daytona را به لطف اگزوز Fratzonic Chambered آن می شنوید، که اساساً بلندگوها در یک محفظه اگزوز مانند خاص هستند. دوج می‌گوید که سطح دسی‌بل این خودرو برابر با Hellcat است، اما در مورد ماهیت صدا، هنوز یک رمز و راز است زیرا دوج هنوز آن را نهایی نکرده است.

دو در یا چهار در

با داشتن پلتفرم STLA Large در زیر پوست Charger Daytona، جای تعجب نیست که این خودرو کوچک نیست. دیتونای جدید 17 فوت طول و نزدیک به 7 فوت عرض دارد، چه دو در داشته باشد و چه چهار در. این همچنین یک لیفت بک است، با دهانه دریچه بزرگ برای نشان دادن فضای بار 22.7 فوت مکعبی. صندلی‌های عقب را تا کنید و فضا تا 37.3 فوت مکعب افزایش می‌یابد – مطمئناً برای یک خودروی پرفورمنس بد نیست، اما هنوز چند مکعب با دوج هورنت فاصله دارد. چیزی که هورنت ندارد یک فرنک است که در آن یک فضای ذخیره‌سازی اضافی 1.5 فوت مکعبی برای Charger Daytona خواهید یافت.

و بله، چارجر چهار در در نسل جدید زنده است. دوج به ما می گوید که هیچ تغییر قابل توجهی بین کوپه و سدان به جز درها وجود ندارد. سرنشینان صندلی عقب 36.9 اینچ فضای سر و 37.2 اینچ فضای پا دارند، هرچند که با یک تونل انتقال سنتی که کابین را به دو نیم می کند، اوضاع کمی راحت است. پلت فرم STLA Large به گونه ای طراحی شده است که انواع نیروگاه های گازی و الکتریکی را در خود جای دهد.

دوج چارجر دیتونا 2024
دوج چارجر دیتونا 2024
دوج چارجر دیتونا 2024

نگرش داخلی، مفهوم بیرونی

زمانی که دوج کانسپت Charger Daytona SRT EV را معرفی کرد، به عنوان یک طرح نزدیک به تولید معرفی شد. در واقع، Kuniskis این را تقریباً می گوید بود طراحی نهایی، صرفه جویی در تغییرات جزئی اینجا و آنجا. این شامل بال “R” در جلو است که یک گذرگاه برای عبور هوا از روی جلوپنجره و کاپوت شیب دار را تشکیل می دهد. آینه های جانبی در حال حاضر شکل سنتی دارند، اما بقیه بدنه چارجر آینه این مفهوم است. این شامل لوگوی Fratzog در جلوپنجره می شود که ممکن است جایگزین لوگوی دو راه راه فعلی دوج شود یا نباشد.

فضای داخلی شارژر کاملاً دیجیتال است، اما فاقد ویژگی های آنالوگ است. راننده یک صفحه نمایش دیجیتال استاندارد 10.25 اینچی یا یک واحد اختیاری 16 اینچی دارد که با صفحه نمایش مرکزی 12.3 اینچی کار می کند. خطوط داشبورد تداعی کننده خطوط چارجر 1968 است، با دسته نگهدارنده دنده تپانچه ای در کنسول مرکزی. در بالا، یک سقف شیشه ای تمام قد اختیاری به فضای داخلی نور می بخشد، یا اگر چیزی رنگارنگ تر می خواهید، نورپردازی داخلی «تنظیم نگرش» Dodge طیفی از 64 رنگ را ارائه می دهد. اینها بسته به کاری که انجام می‌دهید می‌توانند تغییر کنند، مانند باز کردن در یا فشار دادن دکمه استارت.

دوج چارجر دیتونا 2024

بسته به بسته بندی و گزینه ها، چیدمان داخلی از صندلی های پارچه ای و وینیل گرفته تا چرم ناپا در سطل های با پشت بلند متغیر است. در بخش فناوری، یک صفحه نمایش اختیاری و سیستم Uconnect 5 Dodge را خواهید دید که ناوبری TomTom، سازگاری با آمازون الکسا و موارد دیگر را ارائه می دهد. تعداد زیادی از کمک‌های استاندارد راننده شامل هشدار برخورد از جلو با ترمز خودکار، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی، کمک حفظ خطوط، تشخیص نقطه کور و تشخیص راننده خواب‌آلود وجود دارد.

شارژر احتراق داخلی

دوج آماده نیست جزئیات زیادی را در مورد نسل بعدی شارژر گازسوز که قرار است در سال 2025 وارد بازار شود، منتشر کند. این خودروساز که Charger Sixpack نام دارد، تایید کرد که بر روی همان پلتفرم STLA Large سوار خواهد شد، هرچند که دارای برخی موارد جزئی خواهد بود. تفاوت های استایل تنها موتور 3.0 لیتری Hurricane با توربوشارژ دوقلو است که پیش از این در خودروهای جیپ و رم ارائه شده است که 420 یا 550 اسب بخار قدرت دارد. برای کسانی که در بحبوحه انقلاب الکتریکی به یک Hemi V-8 امیدوار هستند، زمان خداحافظی فرا رسیده است. ما مستقیماً در مورد آن از Kuniskis سؤال کردیم و او تأیید کرد که V-8 در این طرح وجود ندارد.

قیمت گذاری و تولید

Charger Daytona R/T و Scat Pack تابستان امسال در لباس دو در به عنوان مدل های 2024 عرضه می شوند. مدل‌های چهار در تا سه ماهه اول سال 2025 وارد بازار نمی‌شوند، یعنی زمانی که شارژر Sixpack با شش موتور مستقیم وارد تولید می‌شود. هنوز اطلاعاتی از قیمت در دسترس نیست، اما با توجه به قیمت 45000 دلاری شارژر R/T خروجی، گمان می‌کنیم قیمت دیتونا R/T جدید احتمالاً بیش از 50 هزار دلار باشد.



منبع