Dodge Viper GTS با کمتر از 1000 مایل تمیز کردن یخ خشک می شود

همین دیروز بود که در مورد جزئیات کامل بیرونی و داخلی یک بیوک ریتا قدیمی صحبت کردیم. (به ماژول پیوندهای مرتبط در زیر مراجعه کنید) و امروز یک ویدیوی بسیار جالب دیگر از دنیای جزئیات داریم. با این حال، این بار، می‌خواهیم فناوری متفاوتی را به شما نشان دهیم – به اصطلاح تمیز کردن یخ خشک که برای اجزای سیستم تعلیق و موتور زیر کاپوت استفاده می‌شود.

مطابق با ScienceDirectتمیز کردن یخ خشک – همچنین به عنوان انفجار یخ خشک شناخته می شود – فرآیندی است که در آن از گلوله های CO2 برای حذف آلودگی های سطحی بدون استفاده از “مواد شیمیایی، مواد ساینده، دماهای بالا یا بخار” استفاده می شود. هنگامی که گلوله های جامد به سطح برخورد کردند، مستقیماً بلند می شوند و پس از انفجار هیچ باقیمانده جامدی باقی نمی مانند. بسته به اندازه گلوله ها و فشاری که تحت آن منفجر می شوند، می توان از این تکنیک برای تمیز کردن سطوح یا حذف رنگ نیز استفاده کرد.

پس از تمیز کردن یخ خشک، Viper GTS تعدادی عملیات تمیز کردن سنتی دیگر را دریافت کرد. حتی پس از شستشوی بیرونی، این سوپراسپرت تقریباً کاملاً جدید به نظر می رسید، اما این برای مالک کافی نبود که جزئیات را موظف به انجام فرآیند تصحیح رنگ کامل کند. این فرآیند طولانی است که شامل خاک رسی و پرداخت ماشینی با مواد شیمیایی مختلف برای دادن درخشندگی عمیق به رنگ است.

چیزی که این ویدیو را خاص تر می کند این است که دارای یک وسیله نقلیه بسیار خاص است. این یک Dodge Viper GTS کمیاب با تنها 997 مایل در کیلومتر شمار است. مسافت پیموده شده کم به این معنی است که تقریباً در وضعیت بکر قرار دارد، اما آخرین لمس براق را از دست داده است و مالک آن را به مغازه خرده فروشان برده است. متخصصان به آن اصلاح رنگ، تمیز کردن داخلی و پولیش چرخ دادند. اما قبل از همه اینها، فرآیند با تمیز کردن یخ خشک آغاز شد.

روش نهایی در نمای بیرونی، پولیش چرخ برای آلیاژهای کروم Viper بود. این عملیات به طور کامل با دست انجام می شود و در پایان شامل پانسمان تایر برای ظاهر براق نهایی چرخ ها می شود. بازرسی نهایی سریع رنگ و تیم آماده ورود به داخل خودرو برای شستشوی داخلی و جزئیات هستند.



منبع