Ford Mustang Dark Horse به عنوان نسل بعدی NASCAR عالی به نظر می رسد


نسل هفتم فورد موستانگ جدید در سری مسابقات NASCAR Cup سال آینده شرکت خواهد کرد. این خودروساز امروز جدیدترین نسخه موتوراسپرت دارک هورس را معرفی کرد که در اوایل سال آینده اولین مسابقه مسابقه ای خود را در سری کلش در Coliseum انجام خواهد داد.

موستانگ از سال 2011 به طور تمام وقت در نسکار مسابقه می دهد و در Xfinitiy Cup شرکت می کند. در سال 2019 شروع به رقابت در سری کاپ کرد و سال بعد در 18 مسابقه پیروز شد. جوی لوگانو در سال 2022 با هدایت موستانگ موفق به کسب عنوان قهرمانی راننده شد و فورد امیدوار است با این خودروی مسابقه‌ای جدید بر این موفقیت‌ها بیافزاید.

فورد پرفورمنس با تیم‌های مسابقه نسکار خود برای توسعه این خودرو همکاری کرد. آنها برای ساختن ماشین “به طور خستگی ناپذیر در تونل باد کار کردند”. ناسکار خودروهای مسابقه ای Gen 7 را در سال 2022 روانه بازار کرد تا هزینه های تیم ها را کاهش دهد و خودروها را بیشتر شبیه همتایان جاده ای خود کند.

آبی بیضی بیش از یک سال پیش موستانگ دارک هورس را به همراه دارک هورس S و R فقط برای پیست معرفی کرد. این تریم نقطه شروع بسیاری از خودروهای مسابقه ای جدید این خودروساز است. زیر کاپوت این خودروی جاده‌ای، نسخه‌ای از موتور 5 لیتری V8 این برند قرار دارد که 500 اسب بخار قدرت و 418 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

Dark Horse S یک نسخه ساده از تریم برای “علاقمندان به روزهای آخر هفته” است. R یک نسخه حتی مسابقه‌ای است که می‌تواند در سری جدید چالش موستانگ 2024 تحت تحریم IMSA رقابت کند.

Dark Horse، اولین نام جدید موستانگ در بیش از دو دهه، پایه ای برای GT3 و GT4 است. GT4 دارای موتور 5.0 لیتری V8 مبتنی بر Coyote است، در حالی که GT3 مسابقه‌ای در ساعت 2024 Le Mans دارای یک موتور 5.4 لیتری V8 بزرگ‌تر از M-Sport است.

اسب تیره موستانگ سری جام نسکار 2024 در 4 فوریه عرضه خواهد شد. این خودرو در مسابقه کلش در کولیسئوم در سالن یادبود لس آنجلس مسابقه خواهد داد. موستانگ جدید اکنون واجد شرایط مبارزه برای سکوها در شش قاره است.



منبع