Glickenhaus 008 به عنوان وسیله نقلیه نظامی با تفنگ روی سقف ارائه شد

به نظر می رسد اسکودریا کامرون گلیکنهاوس با معرفی محصولاتی که به طور خاص برای نیروهای مسلح تولید می شود، در حال توسعه ساخت خودروهای سوپراسپرت و آفرود است. رندرهای جدید نسخه ای از باگی 008 آن را به عنوان یک وسیله نقلیه با واکنش سریع نشان می دهد. این شرکت گفت که انواع نظامی، آتش نشانی و اجرای قانون Boot بعداً عرضه می شود.

جنرال موتورز دیفنس نیز در حال آزمایش خودروهای نظامی برقی است. این خودرو یک نوع EV از خودروی پیاده نظام را به عنوان نمایشگر ساخت. در آینده، نسخه ای از پلت فرم Ultium ممکن است در نیروهای مسلح ایالات متحده خدمت کند.



منبع این نسخه از Glickenhaus 008 به جز نور اضافی در جلو و رنگ زیتونی، تا حد زیادی شبیه نسخه موجود است. اوه، یک اسلحه هم روی پشت بام است. با قضاوت بر اساس طراحی، به نظر می رسد که یک سرنشین داخل وسیله نقلیه می تواند سلاح را کنترل کند. یک قفسه سقف فضایی را برای حمل وسایل اضافی فراهم می کند.

در ماه مه 2022، گلیکنهاوس اعلام کرد که 008 با مشخصات مصرف کننده قبل از آپشن ها از 99995 دلار شروع می شود. در ماه اکتبر، این شرکت یک جفت نمونه اولیه از چارچوب های فضایی لوله ای را به عنوان نشانه ای از وضعیت فعلی توسعه نشان داد.

مشخص نیست که گلیکنهاوس چقدر در مورد پیگیری قرارداد نظامی برای این 008 یا Boot جدی است، اما خودروسازان آمریکایی دیگری نیز وجود دارند که به این بخش علاقه دارند. به عنوان مثال، GM Defense خودروی پیاده نظام را تامین می کند. این فضا برای نه سرباز و تجهیزات آنها فراهم می کند. برخی از قطعات زیرین از اجزای مسابقه شورولت پرفورمنس می آیند. حتی دمپرهای Multimatic Dynamic Suspensions Spool Valve (DSSV) برای مدیریت زمین های ناهموار وجود دارد.

اسکودریا کامرون گلیکنهاوس برای اولین بار 008 را در مارس 2020 به عنوان وسیله نقلیه ای که نشانه های ظاهری ابرخودروی 004 و آفرود بوت خود را در هم می آمیزد به نمایش گذاشت. طراحی سیستم تعلیق باعث می‌شود که چرخ‌های زیادی در هنگام انفجارهای پرسرعت در زمین‌های ناهموار جابجا شوند.

سایت Glickenhaus برای 008 هنوز مشخصات دقیق پیشرانه را ارائه نکرده است. این مدل دارای موتور نصب شده در وسط، 33 محور اسپلین و ترمزهای Wilwood است. تصویری در صفحه فیس بوک این شرکت به نظر می رسد که خودرو را با استفاده از یک نیروگاه V8 نشان می دهد.