
بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1404
GR Corolla دیگر فقط دستی نیست
تویوتا GR کرولا دو سال است که تنها با یک گزینه گیربکس - شش سرعته دستی - به فروش می رسد. این برای مدل سال 2025 تغییر می کند، زیرا خودروساز یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته را به عنوان یک آپشن اضافه کرده است. این خودروساز همچنین تعدادی ارتقاء عملکرد را در خودرو انجام داده است، از جمله گشتاور بیشتر و خنک کننده بهتر.
گیربکس مستقیم اتوماتیک Gazoo Racing جدید با کنترل پرتاب و شیفترهای پدال عرضه می شود. همچنین دارای نرم افزار منحصر به فردی است که آن را از واحدهای مورد استفاده در GR Supra و GR86 متمایز می کند. برخلاف گیربکس های این خودروها که بر اساس رفتار خودرو مانند سرعت و نیروی g تغییر می دهند، کرولا از ورودی های پدال ترمز و گاز برای پیش بینی زمان بهینه برای تغییر دنده استفاده می کند.

تویوتا

تویوتا
GR Corolla دارای چهار حالت رانندگی است: Normal، Sport، Eco و Custom. تویوتا گیربکس اتوماتیک را به طور خاص برای حالت اسپرت تنظیم کرد. تیم توسعه GR نقاط تعویض آن را بهینه کرد تا نسبت های مشابهی با دستی شش سرعته به آن بدهد. گیربکس اتوماتیک نیز به صورت استاندارد با یک خنک کننده گیربکس ارائه می شود تا دما را در حین کار در مسیر کنترل کند.
علاوه بر گیربکس جدید، تویوتا موتور سه سیلندر 1.6 لیتری G16E-GTS توربوشارژ این خودرو را نیز اصلاح کرد. این خودرو همچنان 300 اسب بخار قدرت دارد، اما گشتاور از 273 پوند فوت به 295 افزایش یافته است. دیفرانسیل های لغزش محدود تورسن در جلو و عقب به صورت استاندارد در کرولا 2025 GR چهار چرخ متحرک هستند (قبلاً در تریم های پایین تر اختیاری بودند).
تویوتا همچنین سیستم تعلیق هاچ بک را بهینه کرد و فنرهای برگشتی را در جلو و عقب به آن اضافه کرد تا در هنگام رانندگی پرنشاط، بالابر چرخ های داخلی را مهار کند. این خودروساز همچنین سیم پیچ ها و تثبیت کننده های عقب را ارتقا داده و نقطه نصب بازوی عقب را برای کاهش اسکوات در هنگام شتاب گیری بالا برده است.
سپر جلوی جدید طراحی شده برای ظاهر نیست. کرولا 2025 GR کانال های ترمز و ساختار پرده هوای جدیدی را بهبود داده است که تلاطم اطراف لاستیک ها را کاهش می دهد و پایداری را بهبود می بخشد. چهره جدید همچنین به خنک کننده گیربکس اتوماتیک و رادیاتور فرعی اختیاری اجازه می دهد.

تویوتا
تویوتا کرولا 2025 GR را در تریم های Core، Premium و Premium Plus عرضه خواهد کرد. نسخه مداری دیگر وجود ندارد. کلاس جدید Premium Plus به صورت استاندارد با سقف فیبر کربنی، کاپوت برآمده تهویه دار، نمایشگر هدآپ و موارد دیگر عرضه می شود. در داخل، خودرو روکش های جدیدی بر روی سطوح مختلف و سوئیچ ها در سراسر کابین دریافت می کند.
رینگ های آلیاژی 18 اینچی و 15 پره استاندارد در تریم های Core و Premium هستند، در حالی که خودروهای Premium Plus از چرخ های 18 اینچی مشکی مات استفاده می کنند. همه کرولاهای GR با لاستیک های میشلین پایلوت اسپورت 4، تویوتا Safety Sense 3.0 و عضویت رایگان یک ساله انجمن ملی ورزش خودرو ارائه می شوند.
کرولا 2025 GR در زمستان امسال وارد نمایندگی ها می شود. تویوتا می گوید اطلاعات قیمت و جزئیات بیشتر را در اواخر سال جاری منتشر خواهد کرد. مدل اولیه کرولا 2024 GR از 37635 دلار (قیمت ها شامل هزینه 1135 دلاری مقصد است) برای Core شروع می شود و با نسخه مداری به 46275 دلار می رسد.
منبع