Hyundai Ioniq 5 eN1 Cup کاهش وزن، اضافه کردن قطعات ماشین مسابقه



هیوندای فستیوال N خود را شب گذشته در کره جنوبی برگزار کرد تا تمام دستاوردهای مسابقه ای خود در سال 2023 را جشن بگیرد. از آنجایی که نقطه برجسته رویدادی که در سئول برگزار شد، پیش نمایش یک ماشین مسابقه الکتریکی بود، بیش از این کار کرد. تصاویری فاش کننده از Ioniq 5 eN1 Cup به همراه برخی مشخصات فنی آبدار به نمایش درآمد. چیز واقعی روی صحنه نیامد زیرا هنوز در حال مهندسی است و هدف آن این است که کار توسعه در فوریه 2024 به پایان برسد.

Ioniq 5 eN1 Cup با کیت بدنه تهاجمی با ورودی‌های هوای عظیم، دیفیوزر بزرگ و بال عقب، روی چرخ‌های 18 اینچی قرار گرفته است که در لاستیک‌های شیک 280/680 R18 پیچیده شده‌اند. این سیستم تعلیق سفت‌تری دارد که ارتفاع سواری را تا 2.75 اینچ (70 میلی‌متر) کاهش می‌دهد. نیروی توقف توسط کالیپرهای ترمز شش پیستون جلو و چهار پیستون عقب تامین می شود و برای بلند کردن سریع خودرو دارای جک هوا است. هیوندای به آن رول کیج شش نقطه‌ای و مطابق با FIA می‌دهد و همچنین حفاظت باتری را ارتقا می‌دهد.

عمده ترین تغییر با کاهش وزنی که تخمین زده می شود به 551 پوند (250 کیلوگرم) برسد نشان داده خواهد شد. جزئیات کامل هنوز فاش نشده است زیرا Ioniq 5 eN1 Cup هنوز در حال توسعه است، اما ما می دانیم که شیشه های جانبی و عقب با پلی کربنات جایگزین می شوند. اگرچه Ioniq 5 N قانونی خیابانی در ماه جولای معرفی شد، اما هنوز دقیقاً نمی دانیم وزن آن چقدر است. با این حال، تخمین زده می شود که ترازو 4650 پوند (2109 کیلوگرم) باشد. با توجه به وزن مدل معمولی دو موتوره 4519 پوند (2049 کیلوگرم) برای تریم SE و 4546 پوند (2062 کیلوگرم) برای مدل مجهزتر SEL، این امر قابل قبول به نظر می رسد.

تغییرات سخت افزاری اضافی شامل سیستم تعلیق قابل تنظیم با پایه های توپ بالش مشترک کروی برای سفت شدن اتصال با شاسی است. همچنین دارای جداکننده‌هایی است که در صورت داغ شدن باتری بسیار زیاد است. هر تیمی که در جام Ioniq 5 eN1 مسابقه دهد صدای موتور جعلی خود را خواهد داشت. علاوه بر این، رانندگان مجاز خواهند بود تا با استفاده از عملکرد N E-Shift، که رفتار یک گیربکس اتوماتیک دوکلاچه هشت سرعته را شبیه سازی می کند، تغییرات دنده را شبیه سازی کنند.

Ioniq 5 eN1 Cup چیزی بیش از نمایش است زیرا در واقع به مسابقه می‌پردازد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، در همان اوایل می 2024 که هیوندای از آن به عنوان اولین رقابت خودروهای برقی تک ساخت کره یاد می کند، وارد پیست خواهد شد.





منبع