Hyundai Veloster N با فولکس واگن گلف R برای مسابقه درگ داغ هچ آماده شده است


هیوندای ولستر N سریع است، اما آیا سرعت آن در مقایسه با فولکس واگن گلف R است؟ راه های زیادی برای دانستن پاسخ این سوال وجود دارد و مسابقه درگ یکی از آنهاست، به خصوص در مقایسه مستقیم.

صف بندی برای این ویدیو، با حسن نیت ارائه می شود ادموندز، Veloster N است، آخرین نسخه از پلاکی که هیوندای هنوز هم می سازد. مدعی آخرین نسخه گلف R است که بر اساس نسل هشتم گلف ساخته شده است. هر دو هات هاچ از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ چهار بانده استفاده می کنند، اما نمونه آلمانی یک برتری چشمگیر نسبت به چهار در کره جنوبی دارد.

نه تنها گلف R از Veloster N قدرتمندتر است، بلکه به صورت تمام چرخ متحرک است که به این معنی است که در هنگام پرتاب کشش زیادی در خط خواهد داشت. نکته قابل توجه این است که گلف R 315 اسب بخار (235 کیلووات) و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) گشتاور تولید می کند که از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ ارسال می شود.

در همین حال، Veloster N تا 275 اسب بخار (205 کیلووات) و 260 پوند فوت (353 نیوتن متر) کشش تولید می کند و یک DCT 8 سرعته قدرت را به محور جلو می فرستد. این یک دکمه N Grin Shift (NGS) دارد که گشتاور را به 278 پوند فوت (377 نیوتن متر) به مدت 20 ثانیه برای کشش بیشتر افزایش می دهد.

با وجود گشتاور اضافی، قدرت و مزیت گلف R و AWD به سختی قابل انکار است، به خصوص در این مسابقه. با این حال، هیوندای یک آستین در آستین دارد – تقریباً 300 پوند سبک تر از VW است.

آیا آن جریمه وزنی می تواند شکاف قدرت بین این دو را جبران کند؟ ویدئو باید به آن پاسخ دهد، که اتفاقاً دارای یک مسابقه U-drag – استارت ایستاده به اضافه یک دور برگشتی سخت و سپس یک مسابقه غلتکی است.

در پایان روز، Veloster N نیز بیش از 10000 دلار مقرون به صرفه تر از Golf R است. این برای برخی افراد بسیار مهم است.



منبع