ID.7 Tourer اولین واگن الکتریکی فولکس واگن است


شناسه را به خاطر بسپار مفهوم Space Vizzion که فولکس واگن در نوامبر 2019 معرفی کرد؟ سریع به فوریه 2024، این نسخه تولیدی است. این ID.7 Tourer نامیده می‌شود و نشان‌دهنده اولین حمله فولکس‌واگن به بخش واگن‌های الکتریکی نادر است. این خودرو در کنار خودروهای معمولی این برند، گلف واریانت، پاسات واریانت و آرتئون شوتینگ بریک قرار دارد.

اگرچه واگن ها معمولاً کمی بزرگتر از سدان هایی هستند که بر اساس آنها ساخته شده اند، اما در اینجا چنین نیست. ID.7 Tourer دارای طول، عرض و ارتفاع مشابه مدل معمولی است که فاصله بین دو محور را نیز از آن به ارث برده است. این باعث می شود 4961 میلی متر (195.3 اینچ) طول، 1862 میلی متر (73.3 اینچ) عرض (بدون آینه) و 1536 میلی متر (60.4 اینچ) ارتفاع داشته باشد. اندازه آن 2971 میلی متر (117 اینچ) بین محورها است.

در حالی که ابعاد خارجی یکسان است، قسمت عقب تغییر شکل یافته از نظر عملی بودن سودمند است. با قرار گرفتن صندلی‌های عقب، واگن برقی می‌تواند 605 لیتر (21.3 فوت مکعب) یا 73 لیتر (2.5 فوت مکعب) بیشتر از سدان را ببلعد، که از نظر فنی یک هاچ بک/لیفت بک است زیرا دارای درب عقب برقی نیز است. تا کردن نیمکت عقب و ظرفیت چمدان به 1714 لیتر (60.5 فوت مکعب) افزایش می یابد که افزایش قابل توجهی از 128 لیتر (4.5 لیتر). اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، یک جعبه سقف اختیاری 460 لیتر (16.2 فوت مکعب) دیگر اضافه می کند.

می‌توانید اقلامی را تا 1075 میلی‌متر (42.3 اینچ) در پشت ID.7 Tourer بدون نیاز به تا کردن صندلی‌های عقب ذخیره کنید. برای اقلام طولانی تر، گذاشتن نیمکت حداکثر طول منطقه بارگذاری 1948 میلی متری (76.7 اینچ) را امکان پذیر می کند. فولکس‌واگن ادعا می‌کند حداکثر عرض بین قوس چرخ‌ها دقیقاً 1000 میلی‌متر (39.3 اینچ) است.

در داخل و خارج، طراحی قابل پیش بینی است زیرا فولکس واگن هیچ ریسکی را متقبل نشده است. این در اصل یک ID.7 با سقف بلندتر و قسمت عقبی بزرگتر است. این سانروف پانوراما اختیاری دارای یک لایه کریستال مایع پراکنده با پلیمر (PDLC) است که به مالکان این امکان را می دهد تا سقف را با لمس دکمه نصب شده روی سقف شفاف یا مات کنند. این ویژگی فوق‌العاده برای سال‌ها در سوپراسپرت‌ها و مدل‌های لوکس وجود داشته است، اما در حال کاهش به مدل‌های رایج‌تر است.

در قلب ID.7 Tourer همان موتور الکتریکی نصب شده در پشت است که در لیفت بک خواهید یافت. برای 282 اسب بخار (210 کیلووات) و 402 پوند فوت (545 نیوتن متر) گشتاور خوب است. نسخه Pro موجود در زمان عرضه دارای باتری با ظرفیت قابل استفاده 77 کیلووات ساعت است، اما Pro S با یک بسته بزرگتر 86 کیلووات ساعتی عرضه می شود که برای هاچ بک نیز برنامه ریزی شده است. با باتری بزرگتر، فولکس واگن تخمین می زند که واگن در هر چرخه WLTP 426 مایل (685 کیلومتر) را قبل از تمام شدن آب آن طی کند.

به باتری کوچکتر بچسبید تا حداکثر توان شارژ 175 کیلووات را داشته باشید در حالی که بسته بزرگتر می تواند 200 کیلووات را تحمل کند. صرف نظر از اینکه کدام یک را انتخاب می کنید، باتری ID.7 Tourer را می توان در کمتر از 30 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ کرد. مانند هر EV دیگر موجود، محدوده به اندازه چرخ بستگی دارد که از 19 تا 21 اینچ متغیر است.

تولید در همان کارخانه Emden در آلمان انجام می شود که فولکس واگن ID.7 معمولی و همچنین ID.4 را مونتاژ می کند. متأسفانه، سخنگوی شرکت مارک گیلیز در یک ایمیل به ما گفت که Tourer به ایالات متحده نمی آید. لیفت بک در نیمه دوم سال 2024 وارد آمریکای شمالی خواهد شد.



منبع