Jeep Avenger 4xe دارای سیستم تعلیق چهار چرخ متحرک و بلند شده است


عجیب است که در مورد یک مدل جیپ صحبت کنیم که در ایالات متحده فروخته نمی شود. Avenger، یک کراس اوور کوچک اروپایی که در سال 2022 معرفی شد، در کارخانه Tychy در لهستان در کنار مدل‌های خواهر خود، آلفارومئو جونیور و فیات 600 ساخته می‌شود. این خودرو فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود، اما اکنون، یک 4xe جدید ارائه می‌شود. تریم هیبریدی چیزی را اضافه می کند که همه جیپ ها باید داشته باشند: چهار چرخ متحرک.

در قلب Avenger 4xe یک موتور بنزینی کوچک 1.2 لیتری قرار دارد که به فناوری هیبریدی ملایم مجهز شده است. این یک توربو آسیاب سه سیلندر است که 136 اسب بخار نیرو تولید می کند و خروجی را از طریق یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته دوکلاچه به چرخ ها می رساند. دو موتور الکتریکی یکی در جلو و دیگری در عقب به ICE ملحق می شوند که هر کدام 28 اسب بخار قدرت دارند.

Avenger4xe (15)
Avenger4xe (23)

جیپ ادعا می کند که راه اندازی هیبریدی جدید امکان سرعت 62 مایل در ساعت در 9 و نیم ثانیه و حداکثر سرعت 121 مایل در ساعت را فراهم می کند. با سرعت 19 مایل در ساعت، Avenger 4xe همیشه در حالت 4×4 با تقسیم 50:50 بین دو محور کار می کند. از سرعت 19 تا 56 مایل در ساعت، پیش‌فرض روی چرخ‌های جلو محرک است، اما موتور عقب همیشه آماده مداخله در صورت نیاز است. سریعتر از 56 مایل در ساعت حرکت کنید و موتور عقب برای کاهش مصرف سوخت خاموش می شود.

4xe مزایای دیگری نیز به همراه دارد. تریم هیبریدی همچنین دارای سیستم تعلیق چند پیوندی در عقب است و ارتفاع سواری را برای 0.4 اینچ اضافی از سطح زمین افزایش می دهد که اکنون به 8.26 اینچ رسیده است. رویکرد 22 درجه، خروج 35 درجه و زوایای شکست 21 درجه بهتر از یک Avenger معمولی با دیفرانسیل جلو است.

جیپ می‌گوید که نوع توانمندتر می‌تواند آب را تا عمق حدود 15.75 اینچ منتقل کند. برای شیرین کردن قابلمه، حالت‌های رانندگی برف، شن و گل، اسپرت و خودکار وجود دارد. علاوه بر این، مشتریان می‌توانند هزینه بیشتری را برای لاستیک‌های اختیاری تمام زمینی که برای مقابله با زمین‌های ناهموار مناسب‌تر هستند، خرج کنند.

جیپ با دادن سپرهای مستحکم 4x با پوششی مقاوم در برابر خش، ظاهر انتقام‌جو را قوی‌تر کرده است. ریل های سقفی مانند یدک کش عقب به صورت استاندارد ارائه می شوند. در داخل، صندلی ها با مواد ضد آب پوشانده شده اند که ادعا می شود دو برابر قبل از آن دوام دارند. صندلی ها همچنین دارای روکش خاصی هستند که از بین بردن لکه و گل راحت تر می باشد.

جیپ Avenger 4xe غیرمجاز آمریکا اواخر امسال در اروپا به فروش می رسد. این خودرو به مشتقات هیبریدی ملایم و کاملاً الکتریکی موجود می‌پیوندد که هر دو کاملاً با سیستم دیفرانسیل جلو ارائه می‌شوند.



منبع