Jeep Wagoneer S Duels Tesla Model Y در آستانه عرضه در 30 می


ما اولین بار Wagoneer S را در سپتامبر 2022 به عنوان یک کانسپت دیدیم و در نهایت مدل تولیدی آن را در 30 می بررسی خواهیم کرد. در همین حال، اولین خودروی الکتریکی جیپ در ایالات متحده با تسلا مدل Y Performance در یک ویدیوی تیزر جدید بوق می‌زند. بدیهی است که این یک مسابقه ساختگی است، و همینطور مسابقه بعد از آن، شامل گرند چروکی تراک هاوک.

Wagoneer S سریعترین مدل تولیدی جیپ خواهد بود که برای رسیدن به سرعت 60 مایل در ساعت فقط به 3.4 ثانیه زمان نیاز دارد. این به راحتی 0.1 ثانیه کمتر از مدل Y Performance و Trackhawk است. در مورد اینکه چرا سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت هنگام خرید جیپ اهمیت دارد، باید از شرکت مادر آن Stellantis سوال کنید. فخر می کنم، فکر می کنم.

ویدئویی که در پیست ویلو اسپرینگز در کالیفرنیا گرفته شده است نیز خلاصه ای از مشخصات فنی فاش شده تا کنون را ارائه می دهد. Wagoneer S 600 اسب بخار قدرت و 617 پوند فوت گشتاور خواهد داشت. این اعداد در حین آزمایش نمونه های اولیه پیش تولید به دست آمدند، بنابراین ممکن است برای نسخه نهایی فروخته شده به مشتریان کمی تغییر کند.

جیپ برد رانندگی را بیش از 300 مایل تخمین زده است که در مقایسه با مدل Y Performance حداقل 21 مایل بیشتر است. اندازه باتری ذکر نشده است اما ما می دانیم که Wagoneer S بر روی پلت فرم STLA Large سوار می شود. این معماری از بسته های 85 تا 118 کیلووات ساعت پشتیبانی می کند. مدل‌های کوپه و سدان Charger Daytona Dodge با باتری 100.5 کیلووات ساعتی عرضه می‌شوند.

چه چیز دیگری در مورد Wagoneer S می دانیم؟ این موتور دوگانه، چهار چرخ متحرک، معماری 800 ولتی دارد و ممکن است موتورهای احتراقی داشته باشد. اگرچه یک پلتفرم EV محور است، اما معماری جدیدی که نام بردیم از قدرت ICE پشتیبانی می‌کند – همانطور که در دوج چارجر با موتور 3 لیتری توئین توربوی 3 لیتری آن که در دوج چارجر دیده می‌شود، دیده می‌شود.

به نظر می رسد که نام Wagoneer S همچنان باقی مانده است. این در حالی است که جیپ در اواخر سال 2022 مسابقه‌ای را راه‌اندازی کرد و از طرفداران خواست نام‌های مختلفی را پیشنهاد کنند. این یک محصول جهانی خواهد بود، برخلاف Avenger کوچکتر که در اروپا و سایر بازارها فروخته می شود، اما نه در ایالات متحده.

یک خودروی الکتریکی جداگانه به نام Recon نیز به ایالات متحده می آید. در صورت لزوم، در نهایت می‌تواند موتورهای گازسوز را دریافت کند: «ما باید آنها را بگیریم [sales] به گفته آنتونیو فیلوسا، مدیرعامل جیپ، یا شخص دیگری این کار را انجام خواهد داد.



منبع