Kimera Evo38 لانچیای جدیدی است که لیاقتش را داشتیم اما نگرفتیم


لانچیا پس از سال‌ها بی‌خوابی، تولد دوباره خود را با پوسته پوسته شدن مجدد پژو 208 برای ایپسیلون جدید و نامگذاری آن یک روز نشان داد. یکی دیگر از شرکت های ایتالیایی، کیمرا اتوموبیلی، ایده بهتری برای احیای این بازار آشفته دارد. با Evo38 آشنا شوید، ادای احترام امروزی به خودرویی که به طور رسمی هرگز وجود نداشت – Lancia 038.

038 قرار بود تکاملی از 037 باشد – آخرین خودروی دیفرانسیل عقب که در سال 1983 عنوان WRC را به دست آورد. این خودرو با سیستم چهار چرخ متحرک و قدرت بیشتر در تلاش برای همگام شدن با آئودی طراحی شده بود. Quattro S1 اما هرگز نور روز را ندید. دلتا اس 4 جایگزین 037 شد اما 038 وجود نداشت، علیرغم اینکه حداقل یک نمونه اولیه ساخته و آزمایش شده بود. در تلاش برای اصلاح تاریخ، کیمرا 038 را بازگرداند.

این خودروی جدید پیروی از Kimera Evo37 است که در سال 2021 عرضه شد، اما اکنون با یک توربوشارژر بزرگتر و سایر تغییرات سخت افزاری با سیستم چهار چرخ متحرک و تقریباً 100 اسب بخار بیشتر قدرت دارد. این موتور نزدیک به 600 اسب بخار را از طریق یک گیربکس دستی شش سرعته اصلاح شده با ضرایب دنده کوتاه تر به هر دو محور هدایت می کند. تیم سازنده Evo38 با استفاده گسترده از فیبر کربن و تیتانیوم، جریمه وزن ناشی از استفاده از AWD را محدود کرده است. وزن آن تقریباً 1100 کیلوگرم (2425 پوند) است، بنابراین وزن آن تقریباً به اندازه مزدا MX-5 Miata RF یا Alpine A110S است.

این نسخه “Integrale” به یک دیفرانسیل الکتروهیدرولیک مجهز شده است که می تواند از داخل کنترل کند و به راننده اجازه می دهد تا میزان قدرتی که به چرخ ها می رود را انتخاب کند. سیستم تعلیق در مقایسه با 037 بهینه شده است و اکنون دارای کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی همراه با سیستم بالابر است.

به عنوان یک تازگی، Kimera Evo37 دارای یک موتور 2.1 لیتری ساخته شده توسط Italtecnica بود که تحت هدایت مهندس Lancia، کلودیو لومباردی، مهندسی مجدد شد. برنامه هایی برای فروش Evo38 با گیربکس ترتیبی فعال الکترونیکی وجود دارد.

کیمرا قصد دارد هفته آینده Evo38 را به نمایشگاه خودرو ژنو 2024 بیاورد و سپس تولید 38 دستگاه را در اواخر سال جاری آغاز کند. جزئیات قیمت فاش نشده است اما 037 در 37 نمونه با قیمت 480000 یورو در هر پاپ عرضه شد. با پول امروزی، این حدود 520000 دلار است.

خارجی_تصویر

تیزر کیمرا K-39

جالب اینجاست که این شرکت یک صفحه اختصاصی در وب سایت خود برای سومین مدل آینده راه اندازی کرده است. در حال حاضر یک شمارش معکوس برای رونمایی K-39 در 120 روز وجود دارد، بنابراین به شرط اینکه ریاضیات ما دقیق باشد، تاریخ عرضه برای 22 ژوئن 2024 قفل شده است.

در یک دنیای ایده آل، لانچیا در سال 2024 یک خودروی رالی تولید می کرد تا احیای آن را آغاز کند. با این حال، دلیلی وجود دارد که شمارنده‌های لوبیا وجود دارد – برای خرد کردن اعداد و تعیین اینکه چه چیزی امکان‌پذیر است. در نهایت، Ypsilon منطقی‌تر بود زیرا بر اساس چندین محصول موجود Stellantis مانند پژو 208 و اوپل کورسا ساخته شده است.

توسعه یک خودروی اسپرت اختصاصی پرهزینه و زمان‌بر است، به‌علاوه اینکه یک محصول خاص است. مطمئناً، یک مدل عملکردی با بازگشت به روزهای شکوه رالی، در معرض دید لانچیا قرار می‌گیرد، اما حسابداران Stellantis در مورد آن چندان هیجان‌زده نمی‌شوند. این شرکت ایتالیایی قصد دارد تا سال 2028 صرفاً برقی شود، بنابراین روزهای تولید خودروهای پرفورمنس با سوخت بنزینی به پایان رسیده است.

شرکت‌هایی مانند کیمرا در تلاش هستند تا با تولید چیزی که لانچیا نمی‌خواهد، از میراث خود سود ببرند. با این حال، خود را آماده کنید تا پول جدی بگیرید.



منبع