Koenigsegg Chimera ترکیبی است اما نه آنطور که شما فکر می کنید


نباید با TVR Chimaera اشتباه گرفت، Koenigsegg Chimera حتی نادرتر است. تنها یکی در جهان وجود دارد و ریشه آن به Agera RS می رسد. با این حال، خودروی اهداکننده از زمانی که هایپرکار اکنون موتور جسکو را تکان می دهد، دستخوش تغییرات اساسی شده است. علاوه بر این، گیربکس دستی شبیه سازی شده را از CC850 قرض گرفته است.

تخت گاز این فرصت را داشت تا از نزدیک با دستگاه یکباره متعلق به رئیس FIA محمد بن سلیمان آشنا شود. راننده سابق رالی که به داشتن یک Agera RS “دنیوی” 1 از 25 راضی نبود، از کونیگزگ پرسید که آیا می تواند دارایی ارزشمند او را به یک ماشین واقعاً منحصر به فرد تبدیل کند. به این ترتیب Chimera متولد شد، با یک V-8 توربوی دوقلو که با سوخت پمپ 1280 اسب بخار نیرو تولید می کند. به E85 بروید و موتور 5.0 لیتری قدرت 1600 اسب بخاری را آزاد می کند.

هر چه بیشتر درباره آن بیاموزیم، خودرو بهتر می شود. در مقایسه با Jesko، وزن آن حدود 220 پوند کمتر است. Chimera ترازو را با 2855 پوند پایین می آورد. در حالی که گیربکس 9 سرعته اتوماتیک همان نمونه ای است که در جسکو یافت می شود، ساختار منحصر به فرد دارای یک جعبه دنده شش سرعته دستی از CC850 است.

می‌توانید دنده‌های خود را به‌طور مصنوعی پارو بزنید، و حتی یک پدال کلاچ برای درگیری بیشتر راننده وجود دارد. همانطور که کریستین فون کونیگزگ نشان داد، راننده حتی می تواند ماشین را متوقف کند. CC850 انتخاب بین حالت تمام اتوماتیک و دستی را ارائه می دهد، اما راه دیگری برای تعویض دنده در Chimera وجود دارد. از بین این دو خودرو، این تنها خودرویی است که دارای پدل های تعویض دنده پشت فرمان است. با این حال، از آنجایی که CC850 برای سفارش با پدل شیفت نیز در دسترس خواهد بود، این تغییر خواهد کرد.

می‌توانید تصور کنید که دقیقاً پیاده‌روی در پارک برای ترکیب سه ماشین به یک ماشین نبود، به خصوص که Agera بسیار قدیمی‌تر است و به سال 2010 برمی‌گردد. لوازم الکترونیکی باید اصلاح می‌شد تا قطعات جدید و موجود به طور هماهنگ کار کنند. باتری ها دیگر در جای قبلی نیستند و دسته های کابل اصلی همه از بین رفته اند.

محمد بن سلیمان همچنین یک جسکو و یک CC850 را سفارش داده است، و رئیس کونیگزگ او را “مشتری طولانی مدت” خطاب می کند. برنجی برتر اذعان می کند که خرید یک ماشین کاملاً جدید با این سخت افزار به جای اصلاح یک وسیله نقلیه موجود، از نظر مالی منطقی تر است. خودروی دیگری دقیقاً مانند Chimera وجود نخواهد داشت، اما این برند سوئدی آماده است تا در صورت تمایل خریدارانی که به جیب عمیقی می‌آیند، چیزهای دیگری را تقویت کند.

نام “Chimera” کاملاً منطقی است زیرا این نام از یک هیولا در اساطیر یونان گرفته شده است که دارای سر شیر، بدن بز و دم مار بود. آخرین جواهر کونیگزگ نیز ترکیبی است اما نه به نوعی خسته کننده. نام تجاری Agera RS از بین رفته است اما VIN یکسان است.

کونیگزگ اولین برند عجیب و غریبی نیست که یک خودروی موجود را ارتقا داده و حتی نام جدیدی به آن داده است. بی شمار هستند پاگانی زونداس بر اساس وسایل نقلیه قدیمی تر، اما با موتورهای قوی تر، آیرودینامیک بهبود یافته، و ارتقاء های دیگر.



منبع