Land Rover Defender Octa: This Is It


لندروور دیفندر اکتا به عنوان قدرتمندترین مدل این مدل تا کنون معرفی شده است. زیر کاپوت این خودرو یک موتور 4.4 لیتری هیبریدی ملایم V-8 با دو توربوشارژر وجود دارد که 626 اسب بخار قدرت و حداکثر 590 پوند فوت گشتاور دارد. اما این SUV چیزی بیش از افزایش قدرت دارد. لندرور همچنین سیستم تعلیق را اصلاح کرد و طراحی آن را بهینه کرد تا از قابلیت‌های آفرود بهبودیافته آن نهایت استفاده را ببرد.

Octa دارای شاسی 6D Dynamics لندروور است که پیچ و خم بدنه را حذف می کند و در عین حال اتصال سیستم تعلیق را برای بهترین عملکرد خارج از جاده به حداکثر می رساند. 1.1 اینچ بالاتر از Defender استاندارد با حالت 2.7 اینچی عریض تر قرار دارد و بازوهای متقاطع بلندتر و قوی تر و دمپرهای فعال منحصر به فرد دارد. قدرت ترمزگیری از ترمزهای 15.7 اینچی جلو با کالیپرهای شش پیستونه برمبو حاصل می شود و این SUV سریع ترین نسبت فرمان را در بین دیفندرها تا کنون دارد.

گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها جعبه دنده است که موتور معمولاً 553 پوند فوت پیچش را در حالت استاندارد خود ارائه می دهد. آن را در حالت “Octa” قرار دهید و 590 پوند فوت کامل را باز کنید. لندرور ادعا می کند که Octa می تواند در 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت برسد و در حالی که از رینگ های آلیاژی سبک 22 اینچی و تایرهای تمام فصل استفاده می کند، به حداکثر سرعت 155 مایل در ساعت می رسد. همچنین می تواند 3.3 فوت آب را به جریان بیاندازد.

لاستیک های سی و سه اینچی گودیر Advance All-Terrain که به طور خاص برای Octa ساخته شده اند، در زیر قوس چرخ های کشیده قرار دارند. سپرهای بازطراحی شده زوایای نزدیک شدن و خروج Defender را بهبود می بخشد و طراحی جدید جلوپنجره جریان هوا را در زیر کاپوت افزایش می دهد. لوله های اگزوز چهارگانه با سیستم اگزوز فعال از عقب بیرون می آیند. حتی دارای نقاط بازیابی جلو و عقب و محافظ زیر بدنه است.

Land Rover Defender Octa
Land Rover Defender Octa

در داخل، Defender Octa دارای صندلی‌های Performance جدید با پشتیبانی بیشتر و تکیه‌گاه‌های سر یکپارچه است و این شرکت فناوری صوتی Body and Soul Seat خود را برای اولین بار در Defender ارائه می‌کند. داخل استاندارد چرم نیمه آنیلین Burnt Sienna با پارچه آبنوس کوادرات است، اما مشتریان همچنین می‌توانند یک کابین چرم لایت ابری و قمری یا آبنوس دریافت کنند. Octa Edition One دارای روکش صندلی خاکی و آبنوس دو رنگ است.

هر Octa دارای یک گرافیک دایره ای الماسی جدید و سقف و درب عقب مشکی نارویک متضاد است که مشتریان دو رنگ بیرونی جدید دارند – مسی پترا و سبز فارویی. آنها در کنار Carpathian Grey و Charente Grey گزینه هایی هستند، اما لندرور فقط رنگ سبز را در مدل Edition One ارائه می دهد.

Land Rover Defender Octa

تریم ویژه که تنها در سال اول تولید Octa در دسترس است، همچنین دارای جزئیات فیبر کربنی برای حروف کاپوت، ورودی هوا، پشتی صندلی‌های جلو و تزئینات کنسول وسط است. همچنین با رینگ های آلیاژی 20 اینچی و انتخاب تایرهای پیشرفته All-Terrain عرضه می شود.

Defender Octa که نام خود را از شکل هشت وجهی الماس گرفته است، اولین نمایش عمومی خود را هفته آینده در جشنواره سرعت گودوود 2024 از 11 تا 14 جولای انجام خواهد داد. خرده فروشان لندروور در حال حاضر برای این شاسی بلند سفارش می گیرند که قیمت اولیه آن از 152000 دلار خواهد بود. Defender Octa Edition One 167800 دلار قیمت دارد.





منبع