Lucid در واقع به مشتریان خود در مورد نگه داشتن دکمه های فیزیکی گوش می دهد



از آنجایی که خودروسازان محصولات خود را به سمت آینده سوق می دهند، یک ویژگی ثابت به نظر می رسد: صفحه نمایش لمسی. تقریباً هر خودروی جدیدی حداقل یک خودرو دارد، از جمله Lucid Gravity جدید. اولین SUV این شرکت دارای یک صفحه نمایش لمسی بزرگ 34 اینچی OLED در جلوی راننده و صفحه نمایش دیگری است که در داشبورد نصب شده است. اما برخلاف برخی از رقبا، تعداد انگشت شماری دکمه فیزیکی نیز دارد.

در زیر صفحه نمایش لمسی “Pilot Panel” Gravity که در مرکز نصب شده است، هفت کنترل فیزیکی قرار دارد: دو عدد برای سرعت فن، دو عدد برای دما، یک چرخ اسکرول برای تنظیم صدا، و دو دکمه خالی که می‌توانند به هر عملکردی که می‌خواهید اختصاص دهید.

ممکن است هفت دکمه زیاد به نظر نرسند، اما در دنیایی که حتی کنترل‌های صدا، برای برخی از تولیدکنندگان، توسط لغزنده‌های خازنی غیرشهودی کنترل می‌شوند، برای افرادی که از طراحی منطقی و سهولت استفاده قدردانی می‌کنند، یک پیروزی بزرگ است.

دیوید فلینت، رئیس UX گفت: “ما به دلیل بازخوردهایی که می شنویم، بیشتر به سمت کنترل های سخت افزاری می رویم تا از آنها دور شویم.” موتور 1 در طی رویدادی که روز جمعه توسط سازنده در نیویورک برگزار شد.

این شرکت اولین وسیله نقلیه خود، سدان ایر را در سال 2021 روانه بازار کرد. این خودرو دارای چهار دکمه برای کنترل آب و هوا و یک چرخ اسکرول برای تنظیم صدا، و همچنین تعداد انگشت شماری دکمه روی فرمان است.

“In Air ما دکمه فیزیکی جعبه دستکش نداریم و شنیده ایم که مردم می گویند چرا ندارید؟ [this]فلینت می افزاید.

لوسید این انتقاد را جدی گرفت و منجر به اضافه شدن آن دو دکمه کلید داغ شد که قبلاً ذکر شد. کلید داغ سمت راست به صورت استاندارد با مکانیزم باز کردن جعبه دستکش مطابقت دارد.

فرمان Gravity نیز بازسازی شده است. به جای دکمه‌ها و چرخ‌های اسکرول روی Air، پدهای جهت‌دار در دو طرف قرار دارند. آن‌ها برای حرکت در صفحه‌های لمسی خودرو بدون نیاز به برداشتن دست‌ها از روی فرمان استفاده می‌شوند.

“برای ما، این است [about] فلینت می گوید تعادل.

Lucid تنها سازنده ای نیست که دکمه ها را به جای حذف آنها اضافه می کند. فولکس واگن سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد دکمه های فیزیکی را به چرخ های فرمان خود بازگرداند و اذعان داشت که مشتریان از کنترل های لمسی خازنی خوششان نمی آید. سازندگان فوق العاده عجیب و غریب مانند بوگاتی و پاگانی به طور کلی از روند صفحه نمایش لمسی صرف نظر کرده اند و به جای آن بر روی کنترل های فیزیکی با کیفیت بالا تمرکز کرده اند.

برای خودروسازانی که به صفحه نمایش های لمسی و دکمه های لمسی خازنی ادامه می دهند، پیشنهاد می کنیم به جای آن از لوسید پیروی کنند. در حالی که کنترل‌های لمسی ممکن است جالب به نظر برسند و از نظر فناوری پیشرفته به نظر برسند، اما استفاده از آنها در حین رانندگی آزاردهنده‌تر (و در برخی موارد خطرناک‌تر) هستند.



منبع