
بروزرسانی: 01 اردیبهشت 1404
M1 جدید قبل از اینکه ب ام و آن را لغو کند 95 درصد تمام شده بود
شاید کانسپت BMW Vision M Next 2019 را به یاد نیاورید. در عوض، این مفهوم به کتاب های تاریخ منتقل شد تا هرگز نور روز را نبیند.
\nاما تقریباً اینطور نبود.
\n
استیو ساکستی، نویسنده و مورخ BMW، در مصاحبه اخیری که توسط یوتیوبر خودرویی جو آکیلز منتشر شده است، توضیح می دهد که چگونه کانسپت BMW Vision M Next - که در داخل با نام i16 شناخته می شود - تقریباً به مرحله تولید رسیده است. ساکسی می گوید این خودرو «۹۵ درصد آماده» بود و طراحی مفهومی آن به آنچه که مدل نهایی تولیدی به نظر می رسید نزدیک بود.
\nساکسی گفت: «همه سطوح بالغ هستند، نه شبیه به کارتونی». بی ام و خیلی بیشتر از آن زیر سطح انجام داده است؛ آنها بدنه را هم مهندسی کرده اند.
\nبی ام و قصد داشت یک موتور هیبریدی چهار سیلندر را در i16 با حداکثر قدرت 600 اسب بخار قرار دهد. سرعت صفر تا 62 مایل در ساعت 3.0 ثانیه و حداکثر سرعت 186 به خودرو می رسد. همچنین می تواند با یک بار شارژ تا 62 مایل رانندگی کند (در چرخه اروپایی).
\n[embed]https://www.youtube.com/watch?v=KpkruWlBN5k[/embed]
بی ام و به کار روی خودروی اسپورت هیبریدی در طول همه گیری کووید-19 ادامه داد و قصد داشت آن را در سال 2022 روانه بازار کند. اما قبل از اینکه حتی به خط تولید برسد، این شرکت دنده های خود را تغییر داد و به جای آن ماشین دیگری را روشن کرد: XM.
\nساکستی فاش کرد: «آنها فقط باید تصمیم می گرفتند، «ما برای آن می رویم یا XM؟»
\nXM به عنوان جانشین BMW M1 در سال 2022 به بازار عرضه شد، اما SUV هیبریدی پلاگین مورد استقبال قرار نگرفت. فروش XM در سال جاری 30 درصد کاهش یافته است و این شرکت در حال بررسی کاهش آن در چند سال آینده است.
\n
عکس از: BMW
\n \nبنابراین آیا شانسی وجود دارد که در آینده ای نزدیک جانشین واقعی M1 را ببینیم؟ کاملاً خارج از قلمرو امکان نیست.
\nساکسی گفت: "هر روز در BMW، کسی یک M1 جدید طراحی می کند."
\n \n \n \n \n \n \n\n \n\n\n \n \n \n \n\n \n \n \nمنبع