Merkur XR4Ti Restomod دارای یک تعویض EcoBoost است که شبیه یک مدل مدرن Sierra RS Cosworth است



مرکور تلاش فورد از سال 1985 تا 1989 برای آوردن محصولات اروپایی به ایالات متحده به عنوان محصولات برتر بود. یکی از این مدل ها XR4Ti بود – یک کوپه اسپرت که این شرکت از سیرا قاره کهن اقتباس کرد. این بازسازی شگفت انگیز از JH Restorations ماشین را می گیرد و تصور می کند که یک نسخه مدرن چگونه به نظر می رسد.

جسی هنکه از JH Restorations از دوران دبیرستان درباره این XR4Ti می دانست. متعلق به یکی از دوستان بود و با هم ماشین هایشان را آچار می زدند. پس از چند بار تغییر دست، هنکه در نهایت این وسیله نقلیه را به دست آورد و بیش از سه سال را صرف ساخت این بازسازی کرد که به تازگی در نمایشگاه SEMA به نمایش درآمد.

این ساخت با طرحی برای جایگزینی موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری توربوشارژ اصلی با موتور فورد اکوبوست چهار سیلندر آغاز شد. با این حال، نیروگاه جدید به مراتب بلندتر از نمونه اصلی بود، که تیم را مجبور کرد یک برآمدگی بزرگ در کاپوت اضافه کند. سپس، لازم بود که بقیه قسمت های بیرونی را برای مطابقت با ظاهر پست تر تغییر دهیم.

JH Restorations کل خودرو را اسکن کرد و یک کیت بدنه سفارشی ایجاد کرد. این قطعات شامل یک اسپویلر چانه جلویی است که از زیر بینی بیرون زده است. گلگیرهای عریض مرکور را 4.0 اینچ پهن تر می کند. قسمت عقب دارای یک بال بلند با یک تکیه گاه نصب شده در مرکز است که شبیه به قطعه موجود در بازار اروپایی Sierra RS Cosworth است. رنگ Ford’s Area 51 آبی است.

موتور چهار سیلندر تیونینگ شده EcoBoost حدود 475 تا 500 اسب بخار قدرت دارد در حالی که موتور اصلی 175 اسب بخار قدرت دارد. این سیستم تعلیق از SN95 Mustang مربوط به دهه 1990 می آید، زیرا پشتیبانی پس از فروش بسیار بیشتر از آنچه برای Merkur در دسترس است وجود دارد.

اگر ظاهر بیرونی را دوست دارید، داخل آن را دوست خواهید داشت. JH Restorations یک پیچ از پارچه Recaro آبی از دهه 1980 پیدا کرد و از آن برای روکش کردن بخش‌های مرکزی صندلی‌ها و پانل درها استفاده کرد. استریوی Blaupunkt به نظر درست به نظر می رسد اما در واقع یک واحد مدرن با بلوتوث و یک فیش USB است. خوشه سنج سفارشی از داکوتا دیجیتال است و برای سازهای اصلی مناسب است. داشبورد دارای روکش چرمی به رنگ آبی روشن است تا با بقیه کابین همخوانی داشته باشد.

اگر یک نکته منفی در مورد این ساخت وجود داشته باشد، این است که JH Restorations فقط قبل از SEMA خودرو را تکمیل کرد. این شرکت هنوز فرصتی برای سوار شدن Merkur به جاده نداشته است. ما مشتاقانه منتظر دیدن ویدیویی از RS4Ti در جاده هستیم.



منبع