Mini Cooper SE را معرفی کرد که افراد دارای معلولیت می توانند رانندگی کنند

وورست گفت: «اگر می‌خواهیم جامعه واقعاً فراگیر باشد، باید به حرف‌های یکدیگر گوش دهیم.

در حالی که اخیرا یک نسخه قابل تبدیل معرفی شده است، یک Cooper SE دیگر نیز وجود دارد که مخصوص افراد دارای معلولیت است. با کمک های رانندگی و عملیاتی Mini، حتی کسانی که قادر به استفاده از اندام تحتانی خود نیستند، اکنون می توانند رانندگی کنند.



منبع

در همین حال، روکش های پدال نیز تعبیه شده است تا اطمینان حاصل شود که پدال های گاز و ترمز اصلی به طور تصادفی کار نمی کنند.

Mini Cooper SE برای افراد دارای معلولیت

Tina Schmidt-Kiendl، مربی تجربه رانندگی، که خودش از ویلچر استفاده می‌کند، در هنگام نصب Mini Cooper SE با کمک‌های کمکی، اطلاعات ارزشمندی ارائه کرد. برای پدال گاز، یک سیستم حلقه بی سیم روی فرمان تعبیه شده است تا راننده بتواند با فشار دست، آن را به کار گیرد. تنظیم “خصیصه دریچه گاز” را کاهش داده است تا از آن هنگام پارک کردن و هنگام دور شدن به آرامی در ترافیک شلوغ استفاده شود.

در مورد ترمزگیری، از طریق یک اهرم دستی در سمت راست پایین فرمان کنترل می شود. همیشه به راحتی در دسترس است و بدون اینکه هیچ مجموعه میله ای مانع داشبورد خودرو شود، به سمت ترمز می رود.

برای اطمینان از اینکه دارندگان Cooper SE تبدیل شده از رانندگی دستی لذت خواهند برد، این شرکت یک دوره آموزشی ویژه ایمنی رانندگی در مرکز تجربه رانندگی BMW و Mini در Maisach در خارج از مونیخ ارائه می دهد. این دوره شامل تمرین ترمزگیری و مانورهای اجتنابی در سطوح مختلف جاده و همچنین تغییر خطوط با و بدون کاهش سرعت است. حتی شامل تمرینات پویا برای رانندگی اسپرت می شود.

هر چند یک مانع وجود دارد. Schmidt-Kiendl متوجه شد که برخی از ایستگاه های شارژ در مونیخ مناسب ویلچر نیستند. نقاط شارژ معمولاً به دلیل محدودیت برای ویلچر قابل دسترسی نیستند.

استفانی وورست، رئیس می‌گوید: “برای من، تنوع به این معناست که به همه اجازه می‌دهیم در تجربه رانندگی بارز Mini سهیم شوند. و البته این در مورد MINI برقی‌شده نیز به همان اندازه صدق می‌کند. هدف ما در MINI این است که به همه دسترسی برابر به چنین نوآوری‌های مهمی بدهیم.” از مینی.