دلیل اصلی معرفی موسو گرند خان توسط صنایع خودروسازی ایلیا در طیف محصولات خود چیست؟
\nبازار پیکاپ و شاسی بلند یا SUV بازار خاصی است و می توان گفت در بازار ایران در این زمینه خلأ داریم. در سه سال گذشته کمتر از سه هزار خودروی SUV در کشور تولید شده است. از این مقدار تقریباً 45 درصد سهم خودروهای Dyon است. بنابراین می توانم بگویم که ما رهبر بازار در این بخش هستیم. پیکاپ موسو گرندخان به عنوان یک محصول کره ای باکیفیت انتخاب شد که می تواند جای خالی برندهای معروف دنیا را در بازار ایران پر کند. همچنین، ما محصولاتی در دو بخش توخالی داریم. یکی در بخش SUV و دیگری در بخش پیکاپ های غیر چینی. Muso Grandkhan یک پلت فرم SUV است و در واقع بر روی پلت فرم رکستون G4 ساخته شده است. این خودرو اتاق بزرگ و راحتی دارد و کابین آن حس بودن در یک کامیون کوچک را به شما القا می کند. نه یک SUV
\nدر مرحله اول عرضه، سانگ یانگ موسو گرند خان وارداتی است یا مونتاژ؟
\nپروژه موسو بزرگ خان یک پروژه مونتاژ و تولید است. یعنی قطعات جداگانه وارد کشور می شود و قسمت دیگری از قطعات را می توان در داخل ساخت، از قطعه سازان داخلی تهیه می کنیم و در نهایت خودرو را مونتاژ می کنیم. به تدریج با افزایش عمق تولید داخلی از تامین کنندگان داخلی بیشتری استفاده می کنیم تا بتوانیم این محصول را در شرایط رقابتی تری به بازار عرضه کنیم.
\nچند نوع سانگ یانگ موسو گرند خان در بازار موجود است؟
\nاین خودرو در بازار جهانی با نام های موسو گرند و موسو شناخته می شود. موسوی که ما وارد کشور کردیم و آن را گرند خان نامیدیم در بازار کره جنوبی (کشور خودمان) با نام رکستون اسپورت خان معرفی شد و در بازار جهانی به موسو گرند معروف است. این خودرو دارای اتاق فاصله بین دو محور بلند (یا فضای بیشتر) است. در حال حاضر اگر اغراق نباشد می توانم بگویم که بیشترین حجم بار (1010 کیلوگرم) در این محصول ارائه می شود که عمق و فضای بیشتری نسبت به رقبای خود دارد. این خودرو در دو تیپ Signature و Sahara به بازار ایران عرضه می شود. تفاوت این دو نوع در انتخاب، سطح امکانات و قیمت رقابتی نهفته است تا بتوانیم نیازهای بازار هدف خود را در میان سایر پیکاپ های موجود برآورده کنیم.
\nتفاوت امضای موسو گراند خان با صحرا چیست؟
\nتفاوت اصلی بین هر دو نسخه در ویژگی ها و گزینه های آنها نهفته است. در واقع از نظر فنی موتور، گیربکس و محفظه یکی هستند. طبیعتاً در سایز رینگ ها تفاوت وجود دارد. در نسخه Sahara از حلقه آلومینیومی 18 اینچی و در نسخه Signature از حلقه کرومی 20 اینچی استفاده شده است. این در حالی است که در نوع Sahara دو ایربگ وجود دارد، اما در نوع Signature 6 ایربگ 10 نقطه ای نصب شده است. Signature همچنین دارای چراغ های جلو زنون و Sahara دارای چراغ های جلو هالوژن است. در همین حال، Signature دارای چهار رادار است. اما راداری برای تیپ صحرا در نظر گرفته نشد. می توان گفت صحرا برای افرادی که یک پیکاپ آفرود مناسب می خواهند گزینه بسیار مناسبی است. طبیعتاً وقتی زره \u200b\u200bآفرود نصب می شود، رادارها دیگر کار نمی کنند.
\nدیدگاه ما از گراند خان موسو آفرود نیست. بلکه ما آن را به عنوان یک وانت بار لوکس می بینیم. اما افرادی نیز هستند که می خواهند برای تیونینگ و خارج از جاده انتخاب کنند. نوع صحرا همچنین از یک آرایه دیجیتال آنالوگ حاوی صفحه نمایش 3.5 اینچی استفاده می کند. اما در نسخه Signature یک گروه 12.3 اینچی نصب شده است. هر دو نسخه دارای صفحه نمایش لمسی چند رسانه ای 12.3 اینچی هستند که می تواند به سیستم Apple CarPlay متصل شود و هر دو نوع دارای صندلی های برقی، گرم کن و خنک کننده هستند.
\nبا توجه به قیمت و دسته بندی این خودرو چه اقداماتی در زمینه ارائه قطعات یدکی و خدمات پس از فروش انجام داده اید؟
\nبه طور معمول، زمانی که یک خودروساز تصمیم به مونتاژ یا تولید یک خودرو می گیرد، فقط تجارت نیست. بخش پس از فروش خودروسازان مانند صنایع خودروسازی ایلیا همواره تلاش می کند تا روند تامین قطعات یدکی پرمصرف و کم مصرف و طیف وسیعی از پشتیبانی و نیازهای فوری مشتریان را در زمینه قطعات یدکی مدنظر قرار دهد. همچنین ما 14 نمایندگی داشتیم و در حال حاضر 22 نمایندگی در سراسر ایران داریم که همه آنها دارای 3S (فروش، خدمات پس از فروش، تامین قطعات یدکی) منحصراً تحت نظارت ما هستند. ما در 19 استان با بازار فعال خودرو حضور داریم و به زودی استان های دیگر را نیز پوشش خواهیم داد.
\nبه نظر شما سانگ یانگ موسو گرند خان قیمت رقابتی دارد؟
\nدر قسمت قیمت گذاری به رقبای بالادستی و پایین دستی نگاه می کنیم و بر اساس تجهیزات و امکانات خودرو و برند سازنده، قیمت گذاری را انجام می دهیم. سانگ یانگ یک برند محبوب است و در بازار بریتانیا، Musso Grande با گزینه های کمتر 45000 پوند قیمت دارد. این محصول را به گونه ای در بازار قرار داده ایم که بتواند به خوبی با خودروهای SUV در بازار بیش از 3 میلیارد تومان رقابت کند و با سایر پیکاپ های کمتر از 3 میلیارد تومان در بازار رقابت کند.
\n