Nissan Z در مقابل Toyota Supra Drag Race تفاوت‌های گیربکس را برجسته می‌کند


زمان خوبی برای طرفدار کوپه های اسپرت ژاپنی است زیرا هم نیسان Z جدید و هم تویوتا سوپرا انتخاب های قانع کننده ای را به مشتریان ارائه می دهند. این ویدئو مدل های دارای موتور شش سیلندر و گیربکس اتوماتیک را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.

به عنوان یک تازگی، Z جدید دارای یک موتور 3.0 لیتری توئین توربو V6 با قدرت 400 اسب بخار (298 کیلووات) در 6400 دور در دقیقه و گشتاور 350 پوند فوت (475 نیوتن متر) از 1600 تا 5200 دور در دقیقه است. این خودرو دارای 9 سرعته اتوماتیک است اما نیسان 6 سرعته دستی نیز ارائه می دهد. مثال در اینجا درجه عملکرد با لاستیک های 19 اینچی Bridgestone Potenza S007 است.

در مقایسه، سوپرا دارای یک موتور 3.0 لیتری توربوشارژ 6 خطی است که 382 اسب بخار (285 کیلووات) از 5800 تا 6500 دور در دقیقه و 368 پوند فوت (499 نیوتن متر) از 1800 تا 5000 دور در دقیقه تولید می کند. این خودرو دارای گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است، اما تویوتا اکنون 6 سرعته دستی را نیز ارائه می کند. این خودرو بر روی لاستیک های 19 اینچی میشلین پایلوت سوپر اسپرت سوار می شود.

مسابقات درگ از یک حفاری شروع می شود و میزبان ویدیو از لاستیک های بریجستون Z بسیار ناراضی است. او در هنگام پرتاب بدون چرخاندن چرخ ها تلاش می کند تا قدرت را کاهش دهد. این به سوپرا چند پیروزی آسان می دهد.

وقتی از رول مسابقه می دهند، چیزها جالب تر می شوند. اولین مورد از 32 مایل در ساعت (52 کیلومتر در ساعت) است. با وجود اینکه Z قدرت بیشتر و دنده اضافی برای کار با آن دارد، سوپرا به یک برتری طولانی می‌پرد و در آنجا باقی می‌ماند.

در مرحله بعد دوباره مسابقه را در حالت دستی و با دنده دوم اجرا می کنند. تغییر تفاوت بزرگی ایجاد می کند. Z زودتر پیشروی می‌کند و سوپرا تفاوت را پس می‌گیرد. نتیجه یک پایان عکس است. ما فقط نتیجه را از یک طرف مخروط ها می بینیم، اما به نظر می رسد که نیسان ممکن است یک اینچ یا کمتر پیروزی را به دست آورد.

مسابقه رول سوم سرعت شروع را به 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) افزایش می دهد، اما همچنان آنها را با دنده دوم در حالت دستی شروع می کند. این بار، تویوتا یک برد واضح به دست می آورد.

در نهایت این مسابقه را دوباره اجرا می کنند اما این بار گیربکس خودروها در حالت اتوماتیک است. تویوتا Z را در غبار خود رها می کند.

با قضاوت در این ویدیو، به نظر می رسد که گیربکس تویوتا در هنگام کارکرد خودکار، حداقل در مقایسه با Z، پاسخگوتر است.

شایعه ای در مورد سوپرای قدرتمندتر در دست بررسی وجود دارد. گفته می شود که موتور BMW S58 را از M3 و M4 می گیرد. علاوه بر این، بدنه دارای اجزای فیبر کربنی خواهد بود.



منبع