تصور کنید در حال خرید یک خودروی اسپرت هستید و حدود 40000 دلار در اختیار دارید. شما با دو گزینه روبرو هستید: فولکس واگن گلف R مبتنی بر Mk8 Golf یا جدیدترین نیسان Z. کدام یک را انتخاب می کنید؟
نتیجه؟ خوب، اجازه دهید بگوییم که VW Golf R هیچ شانسی در برابر Z در هر دو مسابقه درگ استارت ایستاده و حرکتی نداشت. با وجود چرخش های زیاد، Z موفق شد گلف R را با اختلاف قابل توجهی شکست دهد.
البته باید چند نکته را در نظر گرفت. اما اگر میخواهید بدانید کدام یک در یک خط مستقیم سریعتر است، این مسابقه کشیدن از طرف سام کارلژیون در یوتیوب یک برنده واضح را به شما نشان می دهد. حتی بهتر از آن، ویدیوی مسابقه درگ بالا دارای هر دو حالت استارت ایستاده و غلتشی است که باید به نحوی مزیت کشش یک خودرو را در اینجا نسبت به دیگری جبران کند.
برای بدتر شدن اوضاع برای فولکسواگن، گلف R در اینجا با شیفت دستی 6 سرعته عرضه میشود که به این معنی است که عملکرد آن در یک خط مستقیم تحت تأثیر مهارت کسی که پشت تیلر قرار دارد، خواهد بود.
پس از آن، گلف R می تواند بیش از دو نفر را با فضای کافی برای بار در خود جای دهد، بنابراین در صورت خرید متقابل بین این دو، این نکته دیگری است که باید در نظر بگیرید.
35 عکس ها
در فرض یک مسابقه درگ ایستاده، فولکس واگن گلف R دارای مزایای چشمگیری نسبت به نیسان Z است. دارای پیشرانه تمام چرخ است و تقریباً 200 پوند (90 کیلوگرم) سبکتر از کوپه اسپرت نیسان است.
با این حال، نیسان Z به طور قابل توجهی قدرتمندتر از گلف R است. با یک توربو دوقلوی 3 لیتری V6 در زیر کاپوت که 400 اسب بخار قدرت (298 کیلووات) و 350 پوند فوت (475 نیوتن متر) گشتاور دارد، در عقب چرخ محرک Z 85 اسب بخار (63 کیلووات) قدرتمندتر و 40 پوند فوت (54 نیوتن متر) گشتاورتر از هات هاچ فولکس واگن است.