Opel Ascona دارای استخوان های آمریکایی، جذابیت اروپایی دهه 80 بود


برای طرفداران وسایل نقلیه قدیمی اروپایی، Opel Ascona به خودی خود کاملاً خاص نیست، اما چیزهای بیشتری از آنچه فکر می کنید وجود دارد. نسل سوم و آخرین مدل که بین سال‌های 1981 و 1988 تولید شد، به برند آلمانی در انتقال به دهه 1990 کمک کرد، زمانی که خودروها به طور کلی پیچیده‌تر، راحت‌تر و پر از فناوری شدند. Ascona C اولین تلاش اوپل برای یک خودروی نسبتاً مقرون به صرفه و در عین حال بزرگ، مجهز و کاربردی بود که توسط چرخ های جلویی آن رانده می شد. در حالی که هرگز در ایالات متحده فروخته نشد، دارای همان استخوان هایی بود – پلت فرم J جنرال موتورز – مانند شورولت کاوالیر CL، پونتیاک J2000 LE، اولدزموبیل Firenza LX، بیوک اسکای هاوک لیمیتد، و کادیلاک سیمارون که در این سمت از حوضچه بزرگ فروخته می شدند.

به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند.

چرا ما آن را دوست داریم؟

Opel Ascona به دلایل مختلفی شهرت خود را به عنوان یک کلاسیک محبوب به دست آورده است. طراحی زیبا و جاودانه، سواری راحت، و هندلینگ عالی از جمله عوامل اولیه ای است که آن را برای علاقه مندان محبوب می کند. عملی بودن، مصرف سوخت و کیفیت ساخت جامد آسکونا آن را به انتخابی ایده آل برای رفت و آمد روزانه و سفرهای طولانی جاده ای تبدیل کرده است. به‌علاوه، انواع اسپرت‌تر آن، مانند Ascona 400، به لطف عملکرد چشمگیرشان در پیست‌ها، در بین طرفداران مسابقات رالی افسانه‌ای شده‌اند. اگرچه این نسخه بخشی از نسل دوم آسکونا بود که با آن والتر رورل عنوان رانندگان مسابقات رالی جهان را در سال 1982 به دست آورد.

این خودرو چه زمانی به بازار عرضه شد؟

نسل سوم اوپل آسکونا اولین بار در سال 1981 عرضه شد و جایگزین نسل دوم آسکونا شد که از سال 1975 تولید می شد. داخلی. این تنها آسکونا از هر سه نسل بود که از چرخ های جلویی خود استفاده می کرد.

کجای خط تولید این برند قرار داشت؟

آسکونا به عنوان یک خودروی خانوادگی متوسط ​​جایگاهی اساسی در خط تولید این شرکت داشت. آسکونا که بین مدل‌های کوچک‌تر Kadett و Rekord و Senator قرار داشت، به مشتریانی که به دنبال تعادلی در اندازه، کاربردی و عملکرد بودند، پاسخگو بود. این موقعیت استراتژیک به آسکونا اجازه داد تا به نیازهای طیف گسترده ای از مشتریان، از خانواده ها گرفته تا افرادی که به دنبال یک راننده شیک و راحت روزانه هستند، پاسخ دهد.

چه موتورهایی داشت؟

مدل نسل سوم گزینه‌های موتور متنوعی را ارائه می‌کرد، از واحدهای چهار سیلندر کم‌مصرف تا نیروگاه‌های قوی‌تر مناسب برای مدل‌های اسپرت‌تر آسکونا. برخی از موتورهای موجود شامل موتورهای 1.3 لیتری، 1.6 لیتری و 2.0 لیتری چهارگانه خطی بودند. آسکونا همچنین به یکی از اولین خودروهای تولید انبوه اوپل تبدیل شد که دارای موتور دیزلی، آسیاب اشتعال تراکمی 1.6 لیتری تنفس طبیعی با 55 اسب بخار قدرت بود. گیربکس های چهار و پنج سرعته دستی و همچنین گیربکس سه سرعته اتوماتیک بسته به موتور موجود بودند. این کارخانه 130 اسب بخار از یک موتور 2.0 لیتری قدرت داشت.

اوپل آسکونا سی

فروش خوبی داشت؟

با حدود 1.7 میلیون فروش، نسل سوم آسکونا یکی از پرفروش ترین های اوپل در آن زمان بود. در سال 1988، این خودروساز تولید این مدل را متوقف کرد و آن را با Vectra جایگزین کرد. در طی سه نسل، Ascona بیش از 3.9 میلیون دستگاه فروخت. نسخه ای از این خودرو تا سال 1996 در برزیل با یک فیس لیفت بزرگ در سال 1990 برای هر دو مدل دو و چهار در تولید شد.



منبع