Polestar و Citroen اختلافات را در مورد طراحی لوگو در فرانسه حل می کنند

با این حال، سیتروئن در پرونده نقض علامت تجاری پیروز شد. دادگاه گفت که شورون های پولستار با شکل مشابه هویت سیتروئن را به عنوان “برندی با شورون ها” نشان می دهد. Polestar می تواند به طور نادرستی از شهرت شورون های سیتروئن سود ببرد.

در سال 2020، یک دادگاه فرانسوی پرونده نقض طرح را رد کرد و گفت که شباهت ضعیفی بین لوگوها وجود دارد به علاوه طرح‌بندی آنها با یکدیگر متفاوت است.

اختلاف بین سیتروئن و پولستار به سال 2017 بازمی‌گردد، زمانی که سیتروئن به یک خودروساز مستقل با روابط قوی با ولوو تبدیل شد. با این کار، لوگوی جدید Polestar آمد که دارای دو شورون بود که به یکدیگر اشاره می کردند و یک ستاره چهار پر را تشکیل می دادند.

سیتروئن – و متعاقباً، DS Automobiles، هر دو برند Stellantis – با استناد به نظرات کاربران اینترنتی که متوجه شباهت‌ها شده‌اند، Polestar را به جعل و نقض تصویر برند به دلیل تغییر لوگو متهم کردند.

نشان Polestar 2 2021

مطابق با لوموند، آن اختلاف اکنون تمام شده است. سخنگوی سیتروئن این موضوع را با روزنامه فرانسوی تایید کرد و گفت که شکایت ها پس گرفته شده و پرونده بسته شده است. جزئیات قطعنامه فاش نشد.

با این حال، دادگاه پولستار را به پرداخت 150000 یورو به سیتروئن به دلیل نقض ویژگی متمایز علامت تجاری محکوم کرد. این خودروساز سوئدی همچنین به مدت شش ماه از استفاده از لوگوی خود در فرانسه منع شد، به طوری که مردم فرانسه قادر به دسترسی به سایت Polestar نبودند. این حکم هرگز پس از این دوره لغو نشد. سیتروئن حتی در اوایل سال جاری درخواست تمدید این حکم را در سراسر اروپا داد.

اختلافات مربوط به نقض علامت تجاری یک دوجین سکه است، اگرچه در صنعت خودروسازی در مقایسه با سایر مشاغل زیاد نیست. یکی از معدود مواردی که آشکار شد، اختلاف لوگوی بین خودروساز فرانسوی سیتروئن و خودروساز سوئدی Polestar بود که در سال 2020 حکم صادر شد.

تاریخچه لوگوی سیتروئن

با حل شدن این اختلاف، به نظر می رسد Polestar می تواند فروش خودروهای خود را در فرانسه آغاز کند و به سمت جلو حرکت کند. ممکن است یک اعلامیه رسمی در حال انجام باشد، بنابراین ما گوش به زنگ خواهیم بود.



منبع