Purosangue فراری را در یک بخش سودآور قرار می دهد

Motor1 Numbers Ferrari Purosangue 2023 فراری Purosangue خارجی بخش جلویی

من آن را بخش F-SUV لوکس می نامم و سال گذشته بیش از 14200 مشتری جدید پیدا کرد، یعنی کسانی که بنتلی بنتایگا، لامبورگینی اوروس، استون مارتین DBX و رولز رویس کولینان را خریدند. مجموع فروش آنها نسبت به سال 2020 40 درصد افزایش یافته است و انتظار می رود در سال 2022 حتی بیشتر از این افزایش یابد. این چهار مدل با قیمت گذاری و موقعیت متفاوت، افزایش دو رقمی داشته اند و استون مارتین بیش از 400 درصد رشد داشته است.

بالاخره یکی از موردانتظارترین خودروهای سال رونمایی شد: اولین SUV تاریخ فراری. اگرچه در مارانلو ادعا می کنند که Purosangue در کلاس خودش قرار دارد، اما عموم مردم اکنون می توانند پس از سال ها گمانه زنی با جدیدترین محصول فراری آشنا شوند. Purosangue یکی از معدود وسایل نقلیه ای است که هم مطبوعات و هم دنیای مالی به آن توجه می کنند. برای فراری معنای زیادی دارد.

نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو JATO Dynamics است.



منبع

و بر خلاف نزدیکترین رقبای خود، فراری تصمیم گرفته است بیشتر بر عملکرد تمرکز کند تا مفهوم تطبیق پذیری. در این شاسی بلند «اسپرت» بیشتر از «کاربردی» وجود دارد، به ویژه با فضای داخلی محدود، چهار صندلی به جای پنج صندلی، داشبورد سنتی فراری و توزیع وزن در عقب. در واقع، چیزهای مشترک بین Purosangue و بقیه خطوط اسب پرانسینگ بیش از آنچه فکر می کنید وجود دارد.

از نظر نفوذ به بازار در فروش SUV، موناکو پیشتاز شد زیرا 4.8 درصد از حجم فروش را به خود اختصاص داد. سنگاپور با 0.8 درصد، سن مارینو با 0.5 درصد، آندورا با 0.4 درصد و قطر با 0.3 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.

موقعیت یابی درست

از مشخصات فنی و طراحی Purosangue که بگذریم، این خودرو فراری را در بازار کاملاً متفاوتی قرار می دهد. در حالی که این برند آن را یک SUV نمی‌داند، اما واضح است که این محصول جدید پاسخ فراری به رونق شاسی‌بلندهایی است که به بخش‌های لوکس بالایی سرایت کرده است. رولزرویس، بنتلی، استون مارتین و لامبورگینی بخشی از آن هستند.

بخش F-SUV