Reborn Batmobile دارای قدرتمندترین Inline-Six M در تاریخ است


به جرات می توان گفت که سال 2022 برای علاقه مندان BMW خوب بوده است، زیرا آنها نه تنها M3 Touring که مدت ها در انتظار آن بودیم، بلکه M4 CSL و M2 جدید را نیز دریافت کردند. حفظ بهترین ها برای آخر، اوج M’s 50هفتم– جشن های سالگرد احیای یک نماد – 3.0 CSL است. با ادای احترام به کوپه اسپورت سبک وزن دهه 1970، E9 امروزی به عنوان “انحصاری ترین مدل ویژه” در تاریخ M شناخته می شود.

جلوپنجره کلیوی متمایز پس از مفهوم 3.0 CSL Hommage از سال 2015 ساخته شده است، اما اکنون دارای یک درج مشبک شکل در ساختار الماس است. قاب جلوپنجره دارای روکش آلومینیومی ساتن است که در اطراف پنجره جانبی نیز مشاهده خواهید کرد. این فرورفتگی‌های بزرگ در پیش‌بند جلو به 3.0 CSL اصلی بازمی‌گردند و در عین حال نقش عملکردی را با خنک کردن موتور و ترمزها ایفا می‌کنند. باله های هوای نصب شده روی کاپوت نیز بازگشتی به مدل دهه 1970 است.

چراغ‌های لیزری اقتباس‌شده از M4 CSL با همان لهجه‌های زرد رنگ به‌عنوان ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای سال گذشته و M4 GT3 مدرن ارائه می‌شوند. نمای جانبی گلگیرهای برآمده و چرخ‌های فورجی با قفل مرکزی به ابعاد 20 اینچ در جلو و 21 اینچ در عقب را نشان می‌دهد. این کفش‌های براق که با رنگ طلایی رنگ شده‌اند، با طرح پره Y عرضه می‌شوند و در لاستیک‌های سفارشی میشلن با علامت 50 بر روی دیواره کناری پیچیده شده‌اند تا نیم قرن M را نشان دهند.

واضح ترین ارتباط با مدل کلاسیک در قسمت عقب قابل توجه است، جایی که BMW M یک بال برجسته را به سبک نمادین Batmobile تعبیه کرده است. این بال دارای یک آرم با طعم قدیمی M Power است، بال آن به پهنای کل دریور 3.0 CSL است و دارای کناره های محصور شده است، درست مانند نسخه اصلی 50 سال پیش. المان بزرگ هوا توسط یک اسپویلر نصب شده روی سقف مشابه مدل E9 تکمیل می شود.

3.0 CSL جدید که در Alpine White Uni با گرافیک سنتی M رنگ آمیزی شده است، از قوی ترین موتور شش خطی که تا به حال توسط باواریایی ها نصب شده است استفاده می کند. پیشرانه 3 لیتری توئین توربو با قدرت 553 اسب بخار (412 کیلووات) و گشتاور 550 نیوتن متر (404 پوند فوت) است. جالب اینجاست که این رقم در مقایسه با M4 Competition و M4 CSL به میزان قابل توجهی 100 نیوتن متر (74 پوند فوت) کاهش یافته است. این احتمالاً به این دلیل است که نسخه ویژه فوق العاده انحصاری از یک جعبه دنده شش سرعته دستی استفاده می کند که نمی تواند گشتاور کامل را تحمل کند.

BMW 3.0 CSL 2023
BMW 3.0 CSL 2023

گیربکس سه پدالی نیرو را منحصراً به چرخ‌های عقب می‌فرستد، جایی که BMW یک دیفرانسیل M نصب کرده است. ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد هستند، و همچنین سیستم تعلیق تطبیقی ​​M با محوریت مسیر با کمک فنرهای کنترل شده الکترونیکی. در داخل، صندلی‌های سطلی کامل کربنی، تزئینات CFRP در کارت‌های درها و یک دکمه تعویض دنده سفید وجود دارد.

بی‌ام‌و در طول سه ماه تنها 50 خودرو با شماره‌گذاری جداگانه تولید خواهد کرد. کار رنگ نیاز به فرآیند خاصی دارد در حالی که برخی از قطعات CFRP با دست تولید می شوند. هر خودرو در طول یک فرآیند پیچیده که حداکثر 10 روز طول می کشد، کمتر از هشت چرخه مونتاژ را در همین تعداد ایستگاه تولید می گذراند.



منبع