Rivian R3 یک شاسی بلند الکتریکی حتی کوچکتر است



امروز در مراسم رونمایی از SUV جدید R2، این خودروساز تازه کار ما را با کراس اوور کوچکتر و ارزان تر، R3 شگفت زده کرد.

“ما بسیار هیجان زده هستیم که این چیزی فراتر از آنچه دیده ایم ارائه می دهد [with] R2، مدیر عامل Rivian، RJ Scaringe در رویداد رونمایی گفت: “این پکیج R2، پلتفرم R2 را می گیرد، آن را کوچک می کند، آن را در برداشت ما از “کراس اوور چیست؟” قرار می دهد.

در حالی که R2 تا حدودی کوچکتر از اولین SUV ریوین، R1S است، R3 هنوز هم کوچکتر است. Scaringe می گوید که R3 روی فاصله بین دو محور پنج اینچ کوتاهتر از R2 قرار دارد. هر دو R2 و R3 بر روی یک پلت فرم سوار می شوند و SUV کوچکتر نیز با پیشرانه های تک، دوگانه و سه موتوره در دسترس خواهد بود.

R3 بیشتر شبیه یک هاچ بک بلند شده به نظر می رسد تا R2، اما برخلاف اکثر هاچ بک ها، R3 دارای شیشه بالابر عقب است. همچنین دارای یک صندوق عقب و به طور هیجان انگیز، دو جعبه دستکش است. همچنین یک نسخه اسپرت به نام R3X نیز وجود خواهد داشت. این چیزی شبیه یک ماشین رالی کوچک است، با پیشرانه سه موتوره، چرخ‌های بزرگ‌تر و فاصله کمی از سطح زمین.

Rivian هنوز جزئیات زیادی را در مورد R3 فاش نکرده است، اما گفته است که قیمت آن کمتر از 45000 دلار از R2 است. تحویل R2 قرار است در نیمه اول سال 2026 آغاز شود، بنابراین ممکن است برای R3 کمی صبر کنیم. رزرو برای R3 هنوز در دسترس نیست، و صفحه ای در سایت Rivian که اطلاعات بیشتری را در مورد کراس اوور نوید می دهد در زمان نگارش این مقاله از کار افتاده است.



منبع