SEAT Future نامشخص پس از 2029، می تواند به یک نام تجاری Mobility تبدیل شود


زمانی که گروه فولکس واگن در سال 2018 تصمیم گرفت تا Cupra را به یک برند مستقل جدا از SEAT تبدیل کند، بسیاری از مردم ابروهای خود را بالا انداختند. اما برند سنتی اسپانیایی Martorell چطور؟ از سال 1990 کاملاً تحت مالکیت فولکس‌واگن است، به نظر می‌رسد که Sociedad Española de Automóviles de Turismo با آینده‌ای مبهم روبرو است.

در مصاحبه با اتوموبیلتوماس شافر، رئیس SEAT و مدیرعامل فولکس واگن گفت: “ما سئات را نمی کشیم. ما فقط باید در مورد آینده آن تصمیم بگیریم.” وی ادامه داد که این خودروساز مشکل دار – که فروش خود را در اروپا 45 درصد در جولای و 42 درصد در اوت نسبت به ماه های مشابه سال گذشته کاهش داد – تا سال 2028 یا 2029 خوب است. با این حال، مشخص نیست که پس از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

شفر به مجله بریتانیایی گفت که SEAT می‌تواند به یک برند حمل‌ونقل مانند زیربرند تازه تاسیس رنو Mobilize تبدیل شود. رفتن به این مسیر به گروه فولکس واگن اجازه می دهد تا از همپوشانی بین برندهای SEAT و اشکودا که در طول سال ها فروش را تا حدی آدم خوار کرده است، اجتناب کند.

در همین حال، رئیس SEAT، این شرکت را به عنوان “مارک حجمی اولیه برای مشتریان جوان” می‌بیند، که باعث می‌شود به داچیای رنو فکر کنیم اما با احساسی لوکس‌تر. وی تصریح کرد که این محصول به بازار اروپا پاسخ می دهد و به ویژه در داخل اسپانیا و همچنین در بریتانیا و اتریش محبوبیت دارد. در مورد Cupra، شفر گفت اتوموبیل به دنبال حجم نخواهد بود و “موقعیت تیز” خواهد داشت و در عین حال برای “مخاطبان جوان تر و سرکش تر” نسبت به برند سنتی جذاب تر است.

اخبار مربوط به SEAT بسیار اندک بوده است، در حالی که Cupra این روزها بیشتر به تیتر اخبار تبدیل شده است. این نشان می دهد که کدام یک از این دو برند بیشتر مورد توجه شرکت مادر خود قرار گرفته است.



منبع