هنگامی که شرکت مادر Stellantis گزارش نیمه سالانه خود را منتشر کرد، اعداد برای مازراتی خوب به نظر نمی رسید. تحویل به مشتریان از 15300 به 6500 خودرو تا ژوئن 2024 کاهش یافت. پس چه شد؟ خب، به گفته کارلوس تاوارس، کاهش نگران کننده در فروش نتیجه بازاریابی ناکارآمد بود و نه مشکلات در محصولات یا استراتژی قیمت گذاری.
با مازراتی، ما خودروهای مناسب و فناوری های مناسب را داریم بهبود کیفیت، اما اکنون باید روی بازاریابی کار کنیم، سرنخ کم داریم، باید به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنیم و پیام درست را به موقعیت مناسب برسانیم.»
اما طولی نکشید که کارلوس تاوارس به آینده تیره ای برای این برند افسانه ای ایتالیا اشاره کرد: “اگر این برند سودی نداشته باشد، آن را می بندیم. ما نمی توانیم مارک هایی داشته باشیم که سودی ندارند.” به همین سادگی است. خب، او به صراحت به مازراتی اشاره نمی کرد، زیرا او در مورد همه برندهایی صحبت می کرد که زیر چتر غول پیکر این شرکت قرار می گیرند.
بعداً، Stellantis یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد و گفت که تمام 14 شرکت در جایی که هستند باقی خواهند ماند و تعهد خود را در سال 2021 برای سرمایه گذاری در همه برندها به مدت 10 سال تأیید کرد. این بدان معناست که برندهای در حال مبارزه مانند Lancia و DS Automobiles هنوز تقریباً تا پایان دهه فرصت دارند تا اوضاع را تغییر دهند.
مازراتی امیدوار است با ادامه روند چند ساله تجدید و گسترش دامنه خود، فروش خود را بهبود بخشد. پس از عرضه گرن کابریو فولگور تمام الکتریکی در اوایل سال جاری، گام بعدی معرفی MC20 Folgore در سال 2025 است. یک SUV بزرگ برقی در سال 2027 وارد بازار خواهد شد و سدان Quattroporte با آلایندگی صفر در سال 2028 معرفی خواهد شد.