Stellantis به برخی از کارمندان برای ترک داوطلبانه در میان تغییر به سمت خودروهای الکتریکی پول می دهد


بنا به گزارش ها، Stellantis به برخی از کارمندان خود در ایالات متحده پیشنهاد خرید داده است. CNBC گزارش ها. جنبش شرکتی در آماده‌سازی برای ورود شرکت به عصر خودروهای برقی، کاهش و تنظیم مجدد نیروی کار خود در این فرآیند بود.

شرکت مادر جیپ، کرایسلر، رم و دوج در حال حاضر 13000 شغل حقوق بگیر در ایالات متحده دارد، اما به همه آنها پیشنهاد ترک داوطلبانه داده نشده است.

بر اساس این گزارش، کارکنان حداقل 55 سال سن، 10 سال سابقه کار در شرکت یا 30 سال سابقه کار و مستمری مشمول خرید می شوند. اخیراً به آنها اطلاع داده شده است و تا 5 دسامبر فرصت دارند در مورد پیشنهاد تصمیم بگیرند.

سخنگوی Stellantis این حرکت را به CNBC تایید کرد اما فاش نکرد که چند کارمند این پیشنهاد را دریافت کردند.

“به عنوان بخشی از تحول ما برای تبدیل شدن به یک شرکت تحرک فناوری پایدار و رهبر بازار خودروهای کم آلاینده، در ماه اکتبر به برخی از کارمندان حقوق بگیر ایالات متحده این گزینه را پیشنهاد دادیم که به طور داوطلبانه از شرکت با بسته ای مطلوب از مزایا جدا شوند که در غیر این صورت این امکان وجود نداشت. این سخنگوی در بیانیه ای ایمیلی به CBNC گفت.

دوج و جیپ هر دو به عنوان بخشی از نقشه راه محصول به روز شده Stellantis که در فوریه سال جاری فاش شد، عمیقاً وارد برق رسانی شده اند. حتی کامیون‌ساز Ram نیز در راه تولید برقی محصولات خود است و مفهوم Ram 1500 Revolution BEV را در 5 ژانویه 2022 معرفی می‌کند.

حرکت شرکتی گزارش شده توسط Stellantis مشابه چیزی است که فورد در ماه اوت اعلام کرد و 3000 شغل را در ایالات متحده، کانادا و هند کاهش داد. تقریباً 2000 کارگر حقوق بگیر تحت تأثیر قرار گرفتند، در حالی که 1000 نفر دیگر به عنوان بخشی از طرح تجدید ساختار فورد برای رقابتی تر کردن بیضی آبی در بازار خودرو موقعیت های نمایندگی دارند.

در همین حال، جنرال موتورز بسته مشابهی را به کارکنان حقوق بگیر خود در سال جاری ارائه نکرده است، اگرچه این شرکت در سال های گذشته این کار را انجام داده است.



منبع