Stellantis 406 میلیون دلار در کارخانه های ایالات متحده برای ساخت BEVs در کنار مدل های ICE سرمایه گذاری می کند.


  • Stellantis 406 میلیون دلار در سه کارخانه میشیگان سرمایه گذاری خواهد کرد.
  • بخش عمده ای از پول به کارخانه مونتاژ استرلینگ هایتس برای ساخت Ram 1500 Rev و 1500 Ramcharger اختصاص خواهد یافت.
  • Sterling Heights Assembly اولین کارخانه این شرکت در ایالات متحده خواهد بود که یک خودروی تمام برقی می سازد.

روز چهارشنبه، Stellantis اعلام کرد که 406 میلیون دلار در سه کارخانه میشیگان سرمایه گذاری می کند. این پول صرف آماده‌سازی تسهیلات برای تولید خودروهای برقی با باتری (BEVs) و اجزای مرتبط با آن‌ها می‌شود و خودروساز قصد دارد BEV‌هایی را در کنار همتایان احتراقی خود بسازد، زیرا در حال حرکت در صنعت خودروسازی در حال تغییر است و با سؤالاتی در مورد آینده خود در این صنعت مواجه است. ایالات متحده

کارخانه مونتاژ Sterling Heights این خودروساز، بخش عمده ای از سرمایه گذاری (235.5 میلیون دلار) را دریافت می کند که به کارخانه اجازه می دهد تا رم 1500 برگردان برقی و رم شارژر 1500 را افزایش دهد. این اولین کارخانه این شرکت در ایالات متحده خواهد بود که یک خودروی تمام الکتریکی می سازد. (دوج چارجر دیتونا تمام الکتریکی در برامپتون، انتاریو، درست خارج از تورنتو ساخته خواهد شد.) این شرکت یک سیستم نوار نقاله جدید، فرآیندهای اتوماسیون جدید برای BEV ها و ابزار جدیدی را برای ساخت پیکاپ های گازسوز و باطری نصب کرده است. در همان خط

نزدیک به 100 میلیون دلار صرف آماده سازی کارخانه مونتاژ کامیون وارن برای تولید جیپ واگنیر الکتریکی می شود. Stellantis توانایی مونتاژ خودروی الکتریکی را در همان خط با مدل‌های واگنیر و گرند واگنیر با موتور احتراقی خواهد داشت که به آن اجازه می‌دهد تا تولید را برای ساخت بهتر انواع وسایل نقلیه مورد نظر مشتریان تغییر دهد.

انعطاف پذیری چیزی است که مت مک آلیر، مدیرعامل دوج ماه گذشته در مورد شارژر دیتونا جدید، که در پلتفرم STLA Large که Stellantis روی آن سرمایه گذاری می کند، در مورد آن صحبت کرد. Dodge مدل های BEV و موتور احتراقی را تولید خواهد کرد.

کوچکترین سرمایه گذاری، 73 میلیون دلار، صرف بهبود کارخانه موتور خودروسازی داندی خواهد شد. این پول به بازسازی کارخانه برای ساخت سینی های باتری برای پلت فرم STLA Frame در اواخر امسال و تیرهای جلو و عقب برای معماری STLA Large در سال 2026 کمک می کند. چهار مورد که این شرکت می تواند برای خودروهای هیبریدی-الکتریکی آینده استفاده کند.

آینده به خصوص برای خودروسازان نامشخص است. مردم باید سال‌ها قبل از عرضه یک محصول تصمیمات حیاتی بگیرند. Stellantis پس از ادغام گروه PSA و Fiat Chrysler Automobiles در سال 2021، 14 برند را تحت کنترل خود دارد و برنامه این شرکت به هر یک از آنها یک دهه فرصت می دهد تا ارزش خود را ثابت کنند، حتی با کاهش فروش و نازک شدن خط تولید در ایالات متحده. اما ترسیم یک مسیر جدید به زمان نیاز دارد و به زودی شاهد محصولات جدیدی از Stellantis خواهیم بود.



منبع