Stellantis Boss می‌گوید که مقررات یورو 7 باید حذف شود، دلیل آن را توضیح می‌دهد


در ابتدای ماه مارس، Stellantis برنامه Dare Forward 2030 خود و نحوه برنامه ریزی برای پایان دادن به فروش خودروهای موتور احتراقی در اروپا تا پایان دهه را ارائه کرد. بله، همه برندهای متعدد آن ظرف هشت سال آینده ICE خوب را کنار خواهند گذاشت: آبارث، آلفارومئو، سیتروئن، DS، فیات، جیپ، لانچیا، مازراتی، اوپل و واکسهال. برخی پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی را زودتر از دیگران متوقف می‌کنند، اما همه تا سال 2030 کاملاً الکتریکی خواهند بود.

این بدان معنی است که Stellantis برای ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور ICE در اتحادیه اروپا پنج سال زودتر از تاریخ اعلام شده 2035 آماده خواهد شد. در همین حال، تنظیم‌کننده‌ها همچنان می‌خواهند استاندارد یورو ۷ را برای کارآمدتر کردن خودروهای گازسوز در اتحادیه اروپا و در نتیجه کمتر مضرات برای محیط زیست اعمال کنند. استانداردهای جدید چندین بار به تعویق افتاده اند و بعید است که تا سال 2028 اجرایی شوند. یک سوال مطرح می شود – چرا اگر EU7 فقط برای چند سال اجرا می شود، زحمت بکشید؟

کارلوس تاوارس، مدیرعامل Stellantis، در جریان نمایشگاه خودروی پاریس که در آن جیپ انتقام‌جوی تمام برقی رونمایی شد، با رسانه‌ها گفت: EU7 باید به طور کامل کنار گذاشته شود. چرا؟ تا خودروسازان بتوانند این پول را عاقلانه تر در جای دیگر خرج کنند. البته منظور تاجر 64 ساله پرتغالی توسعه خودروهای الکتریکی بود. پنجره فرصت به تدریج بر روی موتورهای احتراقی سبزتر بسته می شود و رئیس Honcho معتقد است که برای تغییر بیشتر فناوری بنزین و دیزل خیلی دیر شده است.

“از منظر صنعت، ما به EU7 نیاز نداریم، زیرا منابعی را که باید برای برق رسانی هزینه کنیم، جذب می کند. صرف هزینه برای توسعه یک مرحله بیشتر برای احتراق داخلی برای اجرای 2028 … منطقی نیست. چرا. از منابع کمیاب برای چیزی برای مدت کوتاهی استفاده کنید؟ صنعت به آن نیاز ندارد و نتیجه معکوس دارد.”

کارلوس تاوارس ادامه داد که EU7 چندین بار به عقب رانده شده است – آخرین تاخیر هفته گذشته بود – و این مرحله باید نادیده گرفته شود زیرا صنعت خودرو “آماده برق است”. وضعیت متفاوتی در ایالات متحده است که در برنامه Dare Forward 2030 فروش Stellantis EV به 50 درصد می رسد.



منبع