Streamliner 1934 شبیه هیچ چیز دیگری نیست، و این تنها چیزی است که باقی مانده است

جف لین صاحب این استریم لاینر است. چند واحد به عنوان وسایل نقلیه تبلیغاتی برای شرکت مک‌کوی-نوریس سنت لوئیس، میسوری ساخته شدند. این شرکت پیستون های جایگزین، رینگ ها، یاتاقان ها و سایر قطعات مورد استفاده برای بازسازی موتورها را تولید می کرد.

McQuay-Norris Streamliner مدل 1934 یک ماشین کاملاً منحصر به فرد است، اما این فقط به دلیل طراحی نسبتاً عجیب آن نیست. با تنها شش واحد ساخته شده از سال 1933 تا 1934، پیدا کردن چیزی شبیه به آن در جاده ها سخت است – خیلی بیشتر از این که این تنها واحدی است که در حال حاضر وجود دارد.

همانطور که این وسیله نقلیه بر روی شاسی فورد ساخته شده است، همچنین از یک موتور فورد – به ویژه یک فورد 3.6 لیتری V8 Flathead با قدرت 85 اسب بخار (63 کیلووات) استفاده می کند. این نیرو از طریق گیربکس 3 سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می شود. حداکثر سرعت 80 مایل در ساعت (128 کیلومتر در ساعت) است.

از آنجایی که وسایل نقلیه تبلیغاتی به عنوان خودروهای آزمایشی نیز مورد استفاده قرار می‌گرفتند، چندین سنج روی داشبورد وجود دارد که برای نظارت بر اجزای مختلف موتور استفاده می‌شود – در درجه اول برای نشان دادن اینکه چرا محصولات شرکت مک‌کوی-نوریس بهتر از سایرین هستند. اما اینها چیز عجیبی در مورد کابین نیست – راننده خیلی عقب از جلو، تقریباً نزدیک وسط وسیله نقلیه می نشیند. دو صندلی سطلی دارای یک محفظه برای چمدان در عقب هستند.

بدنه این خودروی کلاسیک منحصر به فرد توسط شرکت هیل اتو بادی فلزی سینسیناتی، اوهایو بود. از فولاد و آلومینیوم روی یک چارچوب چوبی ساخته شده بود، در حالی که شیشه جلوی منحنی از پلکسی گلاس ساخته شده بود. بالای یک شاسی بلند فورد قرار دارد.

تنها مدل مک‌کوی-نوریس استریم لاینر متعلق به 1934 را می‌توانید در موزه لین موتور پیدا کنید. این موزه که توسط خود جف لین در سال 2002 تاسیس شد و در سال 2003 به روی عموم باز شد، خودروهایی را در خود جای داده است که او در طول سال ها جمع آوری کرده است. لین در اوایل 20 سالگی شروع به جمع‌آوری ماشین‌ها کرد و تا کنون، او همچنان به جستجوی وسایل نقلیه‌ای که از نظر فنی مهم هستند یا به طور منحصربه‌فردی متفاوت هستند برای اضافه شدن به موزه ادامه می‌دهد.



منبع