SUV برقی بزرگ پورشه به طور رسمی توسط رئیس شرکت معرفی شد

علاقه مندان از پورشه به خاطر خودروهای اسپرتش قدردانی می کنند، اما پیشخوان ها می دانند که این خودروهای SUV هستند که بیکن را به خانه می آورند. Macan و Cayenne سال‌هاست که در جدول فروش پیشرو بوده‌اند و با ورود نسل بعدی Macan فقط الکتریکی در سال 2023، اعداد حتی بهتر می‌شوند. با توجه به موفقیت خودروهای سواری بالا و رونق EV. ، زوفنهاوزن در حال آماده سازی یک SUV الکتریکی دیگر هستند.

همانطور که ممکن است به یاد داشته باشید، اخبار خودرو اروپا نشر خواهر خودروسازی در ابتدای سال جاری نوشت که پورشه حاضر است خود را از یک معامله با پرداخت 100 میلیون یورو برای ساخت داخل خودروی برقی بخرد. طبق برنامه اولیه، این مدل قرار بود در هانوفر توسط خودروهای تجاری فولکس واگن مونتاژ شود.

در ادامه این گزارش مشخص شد که پورشه در نهایت این خودرو را در لایپزیگ می‌سازد، که مطابق با بیانیه بلوم در روز بازار سرمایه است. انتظار می رود مدل جدید به جای اینکه بر اساس پروژه آرتمیس باشد، بر روی پلت فرم PPE که پورشه و آئودی مشترکاً در حال توسعه آن هستند، سوار شود. Premium Platform Electric در سال 2023 با Macan EV و Q6 E-Tron رونمایی خواهد شد.



منبع

اخبار خودرو به نقل از فروشندگان می‌گویند که این خودرو شبیه یک خودروی «سدان جزئی، قسمتی کراس اوور» با نمای «راکی» و بدون اشتراک‌گذاری نشانه‌های ظاهری با ماکان یا کاین است. در آن زمان، به فروشندگان گفته شد که یک پیشرانه هیبریدی پلاگین دارد، اما با یک پیشرانه کاملاً الکتریکی که قرار است بعداً در چرخه عمر وارد شود. اگر با خودروی مشابهی سروکار داشته باشیم، می تواند به این معنی باشد که این پروژه به پروژه آرتمیس گروه فولکس واگن مرتبط نخواهد بود.

الیور بلوم، مدیر عامل شرکت پورشه در سخنرانی خود در روز بازار سرمایه پورشه که این هفته در مرکز تحقیق و توسعه پورشه در ویساخ برگزار شد، از تمدید خط تولید خبر داد: “ما قصد داریم یک مدل SUV لوکس و تمام الکتریکی جدید را به مجموعه جذاب خود اضافه کنیم.” قرار است در کارخانه لایپزیگ مونتاژ شود و در حالی که جزئیات در دسترس نیست، بیانیه زیر ما را به این باور می رساند که بزرگتر و گرانتر از Macan EV خواهد بود:

پورشه با این شاسی بلند الکتریکی جدید بزرگتر، ماکان EV آینده و مدل های 718 بدون آلایندگی، در مسیر دستیابی به هدف خود که خودروهای برقی بیش از 80 درصد از فروش سالانه تا سال 2030 را به خود اختصاص دهد، می رسد. مدل جدید ممکن است یا خیر. ارتباطی با گزارشی از نوامبر 2021 در مورد فروشندگانی که اجازه دارند نگاهی اجمالی به یک SUV جدید داشته باشند.

“این [new model] موقعیت ما را در بخش خودروهای لوکس بیشتر گسترش خواهد داد. ما به طور خاص بخش‌های حاشیه بالاتر را هدف قرار داده‌ایم و هدف داریم از این طریق از فرصت‌های فروش جدید بهره ببریم.”