Teardown نشان می دهد که چرا بسیاری از Jeep EcoDiesel V-6 شکست می خورند


آمریکا رابطه پیچیده ای با موتورهای دیزلی دارد. گازوئیل ها رگ حیات بخش حمل و نقل هستند و نیرو را برای انواع کامیون ها و وسایل نقلیه تجاری در سراسر کشور تامین می کنند. اما گاهی اوقات، خودروسازان آمریکایی دیزل هایی می سازند که شهرت وحشتناکی پیدا می کند.

اریک از من ماشین ها را انجام می دهم کانال یوتیوب در جدیدترین ویدیوی تخریب خود متوجه می شود که چرا موتور اکو دیزل جیپ چنین شهرت بدی دارد. آنها که در اصل در نسل آخر جیپ گرند چروکی و نسخه‌های Ram 1500 یافت می‌شوند، به دلیل خرابی زودهنگام، با قطعات سخت و بسته‌بندی‌های بسیار تنگ بسیار مشهور هستند.

تنها دلیلی که می‌دانیم این موتور بد است این است که نمی‌توان آن را با دست چرخاند، که نشان می‌دهد مشکلی در میله‌ها یا میل لنگ وجود دارد. از بیرون، نسبتاً سالم به نظر می رسد، بدون هیچ نشانه قابل مشاهده ای از آسیب. با قضاوت سرها نمی فهمید که شکسته است. نواحی زیر روکش سوپاپ ها مانند نو هستند، بدون هیچ گونه لکه و حداقل امتیاز.

تنها زمانی که اریک سرها را برمی دارد، آسیب آن مشخص می شود. یکی از پیستون‌ها در نقطه‌ای به سوپاپ‌ها برخورد کرد و اثر واضحی روی صورتش گذاشت. مطمئناً، وقتی ظرف روغن برداشته می‌شود، می‌توانیم براده‌های فلزی فراوانی را ببینیم که به گفته اریک، یاتاقان میله‌های اتصال بوده است.

یاتاقان ها از هم پاشیدند و باعث شد یکی از درپوش های میله از میله جدا شود و میل لنگ آزاد شود تا پیستون را در سر فرو کند. درپوش میله قبل از اینکه بین میل لنگ و بلوک قرار گیرد، به اطراف در میل لنگ برگشت و موتور را گرفت. بله

اریک معتقد است که عدم تعمیر و نگهداری و کمبود سطح برای یاتاقان ها چیزی است که منجر به خرابی شده است. با دیدن اینکه چگونه او موتورهایی مانند اینها را برای امرار معاش جدا می کند، ما گمان می کنیم که او درگیر چیزی است. اریک بسیاری از اکو دیزل ها را جدا کرده است و می گوید که همه آنها مشکلات مشابهی در قسمت پایینی داشته اند.

پیشنهاد ما؟ به جای آن فقط به سراغ موتور بنزینی بروید.



منبع