ابرخودروی جدید “بچه” لامبورگینی، Temerario، اینجاست. جای تعجب نیست، این یک ماشین جذاب است. در اینجا حقایق مورد علاقه ما وجود دارد که لامبورگینی در زمان عرضه این خودرو در مونتری فاش کرد.
در حالت EV، دیفرانسیل جلو است. Temerario 800 اسب بخار دو توربو V-8 خود را با سه موتور الکتریکی تقویت می کند. برای هر چرخ جلو یکی وجود دارد و یکی بین موتور و جعبه دنده هشت سرعته دوکلاچه قرار دارد. موتور در عقب به طور مستقیم به میل لنگ متصل می شود، به این معنی که همیشه با سرعت موتور می چرخد. هیچ کلاچی بین موتور و موتور وجود ندارد، بنابراین برای رانندگی تمام الکتریکی، Temerario دیفرانسیل جلو است. لامبورگینی محدوده رانندگی EV را برای Temerario ذکر نکرده است، اما با توجه به اینکه فقط یک باتری 3.8 کیلووات ساعتی دارد، تصور می کنیم که بدون راه اندازی V-8 چندان دور از انتظار نخواهد بود.
این موتور 36 PSI تقویت می کند. به دست آوردن 800 اسب بخار از 4.0 لیتر و 8 سیلندر کار کوچکی نیست، بنابراین لامبورگینی فشار بوست توربو را بسیار بالا، به طور دقیق 36 PSI افزایش داد. هر کدام از توربوها دارای سنسورهای سرعت و ضایعات الکترونیکی هستند که به لامبورگینی اجازه میدهد در سطح بوست فوقالعاده دقیق عمل کند و حلزونها را به نقطه اوج خود بدون خطر خرابی هدایت کند. و اگر فکر میکنید که تاخیر خواهد داشت، سه موتور الکتریکی بیش از این شکاف را با چرخش توربوها پر میکنند.
لامبورگینی
سیستم هیبریدی اساساً مشابه Revuelto است. دو ابرخودروی هیبریدی جدید لامبورگینی سهم زیادی دارند. هر دوی آنها از موتورهای الکتریکی شار محوری یکسان، بسته باتری یکسان و گیربکس یکسانی استفاده می کنند که به پهلو در پشت موتور نصب شده اند. تفاوت اصلی این دو در این است که در Revuelto، موتور عقب در بالای جعبه دنده نصب شده و از طریق کلاچ خود به چرخ های عقب متصل می شود. Revuelto همچنین دنده عقب ندارد، زیرا پشتیبان گیری تنها با نیروی برق انجام می شود. Temerario یک معکوس سنتی دارد. اوه، و البته، Revuelto دارای V-12 تنفس طبیعی 6.5 لیتری باورنکردنی است.
سوپاپ تا 11000 دور در دقیقه ایمن است. این در حالی است که خط قرمز برای این V-8 روی 10000 RPM تنظیم شده است. همیشه ایده خوبی برای داشتن فضای سر است. لامبورگینی به جای استفاده از شیرهای سطل و شیم هیدرولیک، با انگشتان غلتکی پیش رفت. اینها اساساً بازوهای فلزی هستند که دریچه ها را می بندند. این امر از شناور شدن سوپاپ جلوگیری میکند، که در موتوری که با یک سوپاپ معمولی سرعت آن تا این حد بالا میرود، مشکلی است. این فناوری معمولاً در دوچرخه های اسپرت و اتومبیل های مسابقه ای یافت می شود.
این برای افراد قدبلند دوستانه است. جدا از اوروس، لامبورگینی هرگز به ساخت خودروهای جادار معروف نبوده است. اما شاسی جدید Temerario به رانندگان تا 6 فوت 6 اینچ اجازه می دهد تا با کلاه ایمنی در خودرو بنشینند. با این حال لبرون جیمز با 6 فوت 9 خوش شانس نیست.