Toyota Aqua GR Sport 2023 با بیت های بصری اسپورت، ترفندهای سخت افزاری رونمایی شد

این ششمین عضو از خط تولید GR Sport در ژاپن است که در آن Aqua به Copen، Yaris، C-HR، هایلوکس و لندکروزر می پیوندد. خانواده جهانی با توجه به اینکه تویوتا RAV4 و کرولا کراس را با طعم GR Sport به فروش می رساند، حتی بزرگتر است. حتی یک Fortuner GR Sport نیز وجود دارد که به عنوان یک SUV بدنه روی فریم با دیفرانسیل عقب خدمت می کند.

تویوتا آکوا GR اسپرت 2023

Aqua GR Sport فقط با دیفرانسیل جلو قابل استفاده است، اما سایر سطوح با سیستم AWD در دسترس هستند. موتور سه سیلندر 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 91 اسب بخار (67 کیلووات) در 5500 دور در دقیقه و گشتاور 120 نیوتن متر (89 پوند فوت) در 3800 دور در دقیقه ارائه می شود. به جرات می توان گفت که هیچ رکورد دور سوزوکا را از دست نخواهید داد.

توجه داشته باشید، نسل قبلی آکوا نیز توسط Gazoo Racing در سال 2017 بهینه‌سازی شد. این هاچ‌بک ساب کامپکت به‌جای مدل‌های میان‌رده GR یا GRMN، به‌عنوان یک تریم سطح پایه GR Sport به‌نظر می‌رسد. با این حال، برخی تغییرات سخت افزاری وجود دارد زیرا فرمان برقی برای تیزتر شدن هندلینگ اصلاح شده است. علاوه بر این، سیستم تعلیق جلو و عقب سفت شده است، اما دومی به جای تغییر به طرح چند پیوندی، تنظیمات اولیه پرتو پیچشی را حفظ می کند.

مهندسان Gazoo Racing مهاربندی های اضافی زیر زمین اضافه کردند و سپر عقب را برای پایداری بهتر در هنگام پیچیدن در سرعت های بالاتر تقویت کردند. حالت Power+ واکنش مستقیم‌تری نسبت به قبل به فرمان ارائه می‌کند تا Aqua احساس چابکی کند، حتی با وجود اینکه زیر کاپوت آن موتور توربوی قدرتمند مضحکی وجود ندارد.