Toyota Century V12 Walkaround ویدیوی لوکس دهه 90 ژاپن را به نمایش می گذارد


وقتی در مورد پرچمداران صحبت می شود، تویوتا دارای قرن است که به طور انحصاری در ژاپن (و در کشورهای منتخبی که این پلاک صادر می شود) در دسترس است. Century که معمولاً برای حمل و نقل افراد VIP و مقامات دولتی استفاده می شود، از دهه 60 برای مدت طولانی وسیله نقلیه ای بسیار مورد توجه برای بازار ژاپن بوده است. و یکی از آنها به لطف این به ایالات متحده می رود Pacific CoastAuto که این نمونه را در یک ویدیوی راهنما که از یک حراج ژاپنی خریداری شده بود به نمایش گذاشت.

آنچه در اینجا می بینید نسل دوم تویوتا سنچری است که برای دو دهه عرضه شد. این خودرو در سال 1997 معرفی شد و تا سال 2017 که نسل جدید مدل در نمایشگاه خودروی توکیو به نمایش گذاشته شد، عرضه شد.

چه چیزی نسل دوم قرن را خاص می کند؟ خوب، این در زیر کاپوت جایی که موتور 5.0 لیتری V12 در آن قرار دارد، یافت می شود. این تنها مدل تویوتا است که به یک موتور V12 از کارخانه مجهز شده است تا با پرچمداران اروپایی مانند رولزرویس و بنتلی رقابت کند. اگرچه موتور قدرت زیادی تولید نمی کند. این خودرو برای حمل و نقل راحت برای افراد با مشخصات بالا در نظر گرفته شده است.

متأسفانه، این آخرین نسل از قرن است که از موتور V12 استفاده می کند، زیرا مدل نسل سوم از یک V8 هیبریدی استفاده می کند، بنابراین هر کسی که این خودرو را در ایالات متحده سفارش داده است، مطمئناً قطعه ای از تاریخ خواهد داشت.

Century V12 آنچه را که لوکس دهه 90 ارائه می دهد را به نمایش می گذارد. موارد فنی مانند صندلی‌های حافظه دار با گرمکن/تهویه، همراه با تلفن همراه و تلویزیون استاندارد هستند. صندلی اصلی همچنین دارای یک تکیه گاه است که پای VIP می تواند از روی صندلی مسافر عبور کند. به نظر ما یک ویژگی عجیب و غریب است، اما همان چیزی است که هست.

با این حال، Century V12 برجسته در اینجا در شرایط بکر نیست. رنگ به خصوص در قسمت صندوق عقب دارای نقص هایی است، در حالی که چرخ ها نیز نشانه هایی از خوردگی را نشان می دهند. سوابق همچنین نشان می دهد که درب صندوق عقب تعویض شده است.



منبع