
تفکیک تفاوت بین پلاتینیوم محدود و سطح بالا یک بسته فناوری پیشرفته اختیاری است. باز هم، تویوتا قیمت آپشن را به اشتراک نمی گذارد، اما این بسته به چرخ های 21 اینچی، سیستم دوربین دید فراگیر و سیستم کلید دیجیتال اضافه می کند. مگر اینکه قیمت به طرز عجیبی پایین باشد، چیز زیادی برای توصیه وجود ندارد.

بحث کارایی نیز وجود دارد. در حالی که تویوتا در ابتدا اعلام کرد که پیشرانه پایه ترکیبی 38 مایل در هر گالن و هیبرید مکس 28 مایل خالص است، کراون حتی کارآمدتر است. به ازای تویوتا، مدل 2.5 لیتری 42 مایل به ازای هر گالن شهر، 41 بزرگراه و 41 مجموع مسافت پیموده خواهد شد. پلاتینیوم 340 اسب بخاری 29 شهر، 32 بزرگراه و 30 اسب بخار ترکیبی را برمی گرداند. این پیشرفت ها چیزی برای عطسه کردن نیستند.
قیمت تاج از 41045 دلار شروع می شود که شامل هزینه مقصد 1095 دلار می شود. این 2100 دلار بیشتر از Avalon Hybrid XLE است، اگرچه مانند آن وسیله نقلیه، تجهیزات متوسطی دارد. صندلیهای پارچهای/چرمی، صندلیهای جلوی گرمکن، چرخهای 19 اینچی و دو نمایشگر 12.3 اینچی (یک صفحه لمسی با آخرین سیستم اطلاعات سرگرمی تویوتا و یک خوشه ابزار دیجیتال) وجود دارد. Toyota Safety Sense 3.0، آخرین نسخه مجموعه ایمنی فعال این برند، نیز استاندارد است. تا زمان نگارش این مقاله، تویوتا پیکربندی راهاندازی نکرده است، بنابراین نمیتوانیم بگوییم که آیا تجهیزات اضافی اختیاری برای Crown XLE وجود دارد یا هزینه آنها چقدر است.
با بالا رفتن از Limited، بهترین ارزش را در محدوده 46,595 دلار یا 1,350 دلار بیشتر از معادل Avalon پیدا می کنیم. این خودرو همان سیستم هیبریدی XLE را حفظ می کند – یک چهار سیلندر 2.5 لیتری چرخه اتکینسون، یک eCVT و یک جفت موتور الکتریکی که از باتری نیکل-فلز هیدرید استفاده می کنند – اما به طور قابل توجهی به لیست تجهیزات استاندارد اضافه می کند. در بالای کیت XLE، لیمیتد چراغهای LED چند پرتو، سقف شیشهای ثابت، صندلیهای جلوی گرمکن/تهویهشونده با روکش چرمی، صندلیهای عقب گرم شونده، سیستم صوتی JBL با ۱۱ بلندگو، برفپاککنهای شیشه جلوی حسگر باران و پارکینگ خودکار را اضافه میکند. همانطور که گفتیم، ارزش خوبی دارد.
تویوتا کراون 2023 یک انحراف آشکار از سلف معنوی خود یعنی سدان آوالون است. Crown با مجموعه ای از پیشرانه های تنها هیبریدی، از جمله پیشنهاد هیبریدی مکس جدید با قدرت 340 اسب بخار، دارای سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است تا با بدنه بلندتر و ارتفاع سواری کمی بلندتر همراه شود. و در حالی که ما همه اینها را برای یک دقیقه می دانیم، تویوتا در نهایت هزینه آن را به اشتراک می گذارد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد Crown، حتماً اولین درایو کامل ما را بررسی کنید. می توانید در اوایل سال 2023 در نمایندگی های تویوتا به دنبال تاج بگردید.
با این حال، با توجه به موتور هیبریدی مکس پلاتینیوم که خروجی را به 340 پونی افزایش می دهد و سرعت سرعت را از 7.6 ثانیه به 5.7 به 60 کاهش می دهد، درک افزایش قیمت آسان تر است. پیشرانه ارتقا یافته با یک سیستم چهار چرخ محرک منحصر به فرد جفت می شود که هرگز کمتر از 30 درصد گشتاور را به محور عقب ارسال نمی کند. دمپرهای تطبیقی و شش حالت درایو کلی نیز استاندارد هستند، در حالی که چرخهای 21 اینچی و طرحهای رنگآمیزی اختیاری دو رنگ جلوه بصری را بیشتر میکنند. با این حال، با توجه به اینکه کرون لیمیتد 47000 دلاری چقدر خوب است، 53000 دلار سکه زیادی است.
و این ما را به Crown Platinum می رساند که قضاوت در آن سخت است. قیمت آن از 53445 دلار شروع می شود، به طور قابل توجهی گران تر از لیمیتد است و هیچ آنالوگی با آوالون قدیمی ندارد. این رقم برای یک Lexus ES300h کاملاً بارگیری شده تنها حدود 1300 دلار کاهش یافته است، زیرا با صدای بلند گریه می کنید.