
تویوتا پس از ارائه گیربکس دستی شش سیلندر سوپرا، اکنون توجه خود را به سمت نسخه ماشین مسابقه ای معطوف کرده است. GT4 که سه سال پیش رونمایی شد، با مجموعه ای از پیشرفت های مکانیکی آماده مسابقه است. از اولین فصل مسابقه کامل آن در سال 2020، بیش از 50 GT4 در سراسر جهان مسابقه داده اند و 11 قهرمانی ملی و بین المللی را کسب کرده اند. به طور کلی، این خودروی مسابقهای تا اوت بیش از 50 برد داشت.
مهندسان تویوتا گازو ریسینگ تغییراتی را در نحوه ترمز و کنترل خودرو به دنبال ورودی دریافتی از افرادی که در مسابقه شرکت کرده اند اعمال کردند. علاوه بر این، موتور 3.0 لیتری دارای اسب بخار بیشتر و منحنی گشتاور بهتر در کنار خنک کننده بهبود یافته است. سوپرا GT4 Evo دارای ترمزهای بازطراحی شده با ABS مجدد کالیبره شده و آخرین نسل دمپرهای KW است. علاوه بر این، خودروی مسابقهای با مشخصات 2023 برای بهبود پایداری در پیچها با سرعت بالا، یک نوار ضد رول متفاوت دریافت میکند.
سوپرا GT4 Evo را برای اولین بار در ژانویه در 24 Hours of Daytona در خلال دور افتتاحیه فصل IMSA Michelin Pilot Challenge خواهیم دید. در همین حال، دفترهای سفارش امروز باز می شوند و تویوتا گازو ریسینگ 186000 یورو بدون احتساب مالیات، گمرک و هزینه های تدارکات درخواست می کند. مالکان فعلی مجبور نخواهند بود یک خودروی کاملا جدید بخرند زیرا ارتقاها را می توان به طور جداگانه برای مطابقت با مشخصات Evo خریداری کرد.
گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله دوربین دید عقب و سیستم نوشیدن. سوپرا GT4 Evo را می توان با یک سیستم نظارت بر فشار باد تایرها با هزینه اضافی مشخص کرد، در حالی که سنسورهایی که بر حرکت سیستم تعلیق نظارت می کنند نیز اضافی هستند. یک بسته استقامتی تایید شده لیست خوبیهای اختیاری را تکمیل میکند.
10 عکس ها
تا آنجا که به خودروی جاده مربوط می شود، ما هنوز صبورانه منتظر هستیم تا شایعات مربوط به سوپرا GRMN محقق شود. آخرین باری که شنیدیم، تویوتا موتور S58 بیامو را با بیش از 500 اسببخار قدرت اما فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه میکند.