Vision Neue Klasse X نشان می دهد که آینده رویایی BMW فقط شاسی بلندهای بیشتری است


BMW از شما می خواهد که بدانید همه چیز در حال تغییر است. در پاییز سال 2023، این شرکت از خودروی مفهومی Vision Neue Klasse رونمایی کرد، یک سدان تمام برقی که پیش نمایشی از طراحی و مهندسی که می‌توانیم از نسل جدید خودروهای BMW داشته باشیم را نشان می‌دهد. امروز، BMW Vision Neue Klasse X، کراس اوور خانواده جدید EV را معرفی کرد. زیرا در حالی که BMW اصرار دارد که در پرتگاه یک تغییر پارادایم قرار گرفته است، اما قصد ندارد «وسایل نقلیه ورزشی» محبوب و سودآور خود را رها کند.

نام “Neue Klasse” برای علاقه مندان ب ام و دارای معنی است. این شرکت برای اولین بار این نام را – که به زبان آلمانی به معنای “کلاس جدید” است – در اوایل دهه 1960 ابداع کرد و آن را در مجموعه جدیدی از سدان های اسپرت و مدرن به کار برد. Neue Klasse مدل افسانه ای BMW 2002 را ایجاد کرد و این شرکت را از آستانه انقراض نجات داد.

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

ب‌ام‌و مدرن از نظر وجودی آنطور که در اوایل دهه 1960 بود، تهدید نمی‌شود، اما این شرکت با صنعت خودروسازی جهانی در حال تحول چشمگیری مواجه است. بی‌ام‌و سال‌هاست که با خودروهای برقی و هیبریدی بازی می‌کند، اما خط مفهومی جدید Neue Klasse به بازبینی کاملی از ظاهر، عملکرد و رانندگی یک BMW اشاره می‌کند.

اگر سدان مفهومی Vision Neue Klasse سری 3 فردا باشد، Vision Neue Klasse X که در اینجا مشاهده می شود را می توان به عنوان X3 فردا درک کرد.

اولیور زیپس، رئیس هیئت مدیره BMW AG در بیانیه ای گفت: “به همراه BMW Vision Neue Klasse، BMW Vision Neue Klasse X وسعت خط تولید مدل های آینده BMW ما را به نمایش می گذارد.” به این ترتیب، ما تاکید می کنیم که Neue Klasse بسیار بیشتر از یک خودرو یا یک مفهوم خاص است؛ این برند در حال تعریف مجدد از برند BMW است و در عین حال، بی ام و بیشتر از همیشه خواهد بود.

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV
کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

این بدان معناست که این کراس اوور سواری بالا باید عملکرد خوبی داشته باشد. BMW استراتژی نرم افزاری جدید و مخصوص خودروهای برقی را برای این کار به ارمغان می آورد. در خودروهای معمولی احتراق داخلی، هر سیستم – موتور، گیربکس، مدیریت پایداری، سیستم تعلیق تطبیقی ​​- توسط ECU خود کنترل می‌شود. بهینه سازی عملکرد خودرو در زمان واقعی مستلزم ارتباطات زیادی بین این کامپیوترهای مجزا است.

فرانک وبر، یکی از اعضای گروه، گفت: بی‌ام‌و می‌گوید که پلتفرم Neue Klasse از شر ECU‌های معمولی مخصوص سیستم خلاص می‌شود و به نفع «ابر مغزها» است – «کامپیوترهای با کارایی بالا که به‌طور هوشمندانه با هم کار می‌کردند و تا کنون به طور جداگانه پردازش می‌شدند». هیئت مدیره BMW AG در بیانیه مطبوعاتی. هر ابر مغز تا 10 برابر قدرت محاسباتی یک ECU معمولی خواهد داشت.

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

این به یک ابر مغز اجازه می دهد تا تمام جنبه های دینامیک رانندگی، از تحویل گشتاور گرفته تا مدیریت کشش تا رفتار تعلیق یا تنظیمات حالت رانندگی را کنترل کند. یک ابر مغز دیگر تمام جنبه های رانندگی خودکار، از مجموعه حسگر گرفته تا ناوبری مسیر GPS گرفته تا فرمان و ترمز را کنترل می کند. BMW وعده داده است که این راه اندازی فوق مغزی، قدرت پردازش و سرعت را بهبود می بخشد، در حالی که معماری الکترونیکی خودرو را ساده می کند و اندازه (و وزن) سخت افزار مورد نیاز را کاهش می دهد.

وبر در بیانیه خود گفت: “نتیجه عملکرد پویاتر، دقت بیشتر، کارایی بیشتر و حتی لذت بیشتر رانندگی خواهد بود.”

ب ام و می گوید خودروهای برقی Neue Klasse از نسخه کاملاً جدید نسل ششم فناوری پیشرانه eDrive این شرکت استفاده خواهند کرد. باتری‌های گرد لیتیوم یونی نوید 20 درصد بیشتر چگالی انرژی نسبت به سلول‌های منشوری کنونی را می‌دهند، و BMW می‌گوید خودروهای Neue Klasse از معماری 800 ولتی برای شارژ سریع استفاده می‌کنند و 186 مایل برد باتری را با یک پلاگین 10 دقیقه‌ای ممکن می‌سازند. . ارقام قدرت و عملکرد برای Vision Neue Klasse X ارائه نشده است.

بارزترین جنبه Vision Neue Klasse X طراحی آن است. مانند سدان مفهومی Vision Neue Klasse، خطوط بدنه X بسیار ساده هستند. جلوپنجره کلیه، که در سدان Neue Klasse فشرده و گشاد شده بود، در اینجا ایستاده است، امضایی که BMW می‌گوید مدل‌های Sport Activity Vehicle خود را از سدان‌های معمولی خود در آینده تمام الکتریکی متمایز خواهد کرد.

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV
کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV
کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

شبح به عنوان یک کراس اوور BMW شناخته شده است، اما گلخانه به طور قابل توجهی مطبوع است، تا حدی به لطف برخی تناسب های دشوار: ستون های A و B در لبه های بیرونی خود مخروطی هستند، از بیرون نازک و دوک دار هستند، اما به ضخامت معمولی در می آیند. . البته، Vision Neue Klasse X دارای پیچ و تاب Hofmeister – یک امضای طراحی Neue Klasse – است، اگرچه در اینجا با یک اپلیکیشن انعکاسی شبح‌آلود در شیشه‌های عقب نمایش داده می‌شود.

در داخل، Vision Neue Klasse X مینیمالیسم جدید را می پذیرد، علیرغم اینکه نوید یک سطح کاملاً جدید از یکپارچگی مخابراتی همیشه متصل را می دهد. در آرامش باشید، iDrive: با Neue Klasse، BMW از شما می خواهد که صفحه نمایش وسط داشبورد را با لمس یا از طریق کنترل های روی فرمان کنترل کنید.

دومین نمایشگر با عرض کامل در پایه جلوپنجره سرعت، وضعیت باتری و سایر اطلاعاتی را که معمولاً در صفحه ابزار راننده پیدا می‌کنید را نشان می‌دهد، که BMW می‌گوید با یک نمایشگر هدآپ تقویت می‌شود. جدا از مجموعه کوچکی از دکمه های فیزیکی روی کنسول مرکزی، کل کابین خلبان اساساً بدون دکمه است.

کانسپت بی‌ام‌و ویژن نو کلاسه X SUV

همانند سدان مفهومی Neue Klasse سال گذشته، X دارای روکش پارچه‌ای “Verdana” است که ادعا می‌شود بر پایه گیاهان و مواد معدنی بوده و کاملاً بدون نفت است. گفته می شود که اجزای داخلی قالب گیری تزریقی از پلاستیک های بازیافتی دریایی ساخته شده اند. سایه مرجانی روکش کرفس مانند، همراه با سقف پانورامای عظیم و گلخانه سخاوتمندانه، به فضای داخلی X حس دلپذیری می بخشد.

Vision Neue Klasse X شخصاً مانند یک نیمه راه بین یک خودروی مفهومی پرطرفدار و یک ماشین آماده برای تولید احساس می شود. چراغ‌ها و چراغ‌های عقب شبیه به خودروهای نمایشی هستند و یکی از نمایندگان BMW اعتراف کرد که فضای داخلی تولیدی باید چند کنترل فیزیکی بیشتر از آنچه در اینجا نمایش داده می‌شود داشته باشد. اما دستگیره‌ها و چفت‌های درها، مهر و موم‌های بدنه و دریچه‌های روشنایی روز همگی آماده به نظر می‌رسند – که بهتر است، زیرا BMW وعده می‌دهد که اولین کراس اوور Neue Klasse در سال 2025 تولید خواهد شد.

فرقی نمی‌کند این خودرو را به عنوان یک کلاس کاملاً جدید از وسایل نقلیه در نظر بگیرید یا خیر، یک چیز مسلم است: آینده تمام الکتریکی BMW توسط شاسی‌بلندهایی تعریف می‌شود که، شرط می‌بندم، بسیار شبیه آنچه در اینجا می‌بینید خواهد بود.



منبع