Volkswagen Golf R 2025: This Is It


از آنجایی که فولکس واگن اوایل سال جاری Mk8.5 گلف تازه‌سازی شده را معرفی کرد، ما منتظر گلف R. داغ‌تر بودیم و بالاخره به اینجا رسید. فولکس‌واگن قبلاً جزئیات موتور اصلاح‌شده این مدل را توضیح داده است که از هر زمان دیگری قدرت بیشتری دارد، اما ما حتی اطلاعات بیشتری در مورد تغییرات هاچ‌بک و واگن 2025 داریم.

موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوشارژ اکنون 329 اسب بخار قدرت، 14 اسب بخار بیشتر از قبل و 310 پوند فوت گشتاور تولید می کند. به گفته فولکس واگن، قدرت اضافی هاچ بک را در 4.6 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت می رساند. دارای سیستم چهار چرخ متحرک و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه با بردار گشتاور است. حداکثر سرعت 167 مایل در ساعت با بسته اختیاری پرفورمنس است که آن را به سریع ترین فولکس واگن در کنار Arteon R Shooting Brake تبدیل می کند. بدون بسته بروید و حداکثر سرعت به 155 مایل در ساعت محدود شده است.

گلف R دارای چراغ‌های جلوی LED پلاس جدید است که نشان نورانی را قاب می‌کند، که اکنون تجهیزات استاندارد است. سپر جلوی جدید طراحی شده دارای عناصر آیرودینامیک از جمله خنک کننده ترمز است که فولکس واگن آن را با رنگ مشکی براق تمام می کند. در پشت، چراغ های عقب LED استاندارد هستند. همچنین یک دیفیوزر مشکی و چهار لوله اگزوز نیز وجود دارد.

چرخ‌های هجده اینچی جرز استاندارد گلف R هستند. یک بسته اختیاری عملکرد یک اسپویلر سقفی بزرگ، چرخ‌های 19 اینچی، یک جی متر، یک تایمر دور GPS و دو حالت رانندگی جدید – ویژه و دریفت، 19 اینچی اضافه می‌کند. چرخ‌های استوریل، جی‌متر، و تایمر جی‌پی‌اس. فولکس‌واگن حالت رانندگی ویژه بسته را برای پیست نوربرگ رینگ تنظیم کرد تا خودرو بتواند بهتر با موج‌های پیست مقابله کند.

به روز رسانی های داخلی شامل صفحه نمایش لمسی اطلاعات سرگرمی 12.9 اینچی و خوشه ابزار دیجیتال 10.2 اینچی با Digital Cockpit Pro VW است. گیج ها دارای جزئیات ویژه Golf R هستند. کابین همچنین دارای بازطراحی، کنترل صدا و لغزنده دما و روشنایی است.

اروپایی‌ها می‌توانند از Golf R Black Edition لذت ببرند که با نشان‌ها و آرم‌های R تیره‌شده فولکس‌واگن، کالیپرهای مشکی، رینگ‌های 19 اینچی مشکی استوریل و تزئینات مشکی اگزوز ارائه می‌شود. چراغ‌های جلو ماتریسی LED اختیاری IQ.Light و بسته Performance در نسخه ویژه استاندارد هستند. این خودروساز همچنین یک چرخ 19 اینچی آهنگری Warmenau را ارائه می دهد که در هر رینگ 17.6 پوند در مقایسه با یک آلیاژی مشابه سبک تر است.

فولکس واگن هنوز جزئیات خاصی در مورد گلف R برای ایالات متحده منتشر نکرده است. هاچ‌بک و واگن اصلاح‌شده، که دومی آن‌ها به ایالات متحده نمی‌آیند، در ژوئن پیش فروش خود را در اروپا آغاز می‌کنند و سایر بازارها نیز به دنبال آن هستند.

فولکس‌واگن اعلام کرد که این خودرو با قیمت پایین‌تری در آلمان به فروش می‌رسد، اما مشخص نیست که ایالات متحده نیز از این تخفیف برخوردار شود یا خیر. Golf R 2024 با دفترچه راهنما هزینه شروع 46890 دلار (شامل هزینه 1225 دلاری مقصد) دارد که تا سال 2025 از بین می رود. گلف R مجهز به خودکار برای سال 2024 قیمتی معادل 47690 دلار دارد.



منبع