XPeng G9 یک شاسی بلند برقی لوکس چینی است که در برابر پورشه کاین محک زده شده است


Xpeng – مخفف Guangzhou Xiaopeng Motors Technology Co Ltd – یک تولیدکننده خودروهای الکتریکی چینی است که دفتر مرکزی آن در گوانگژو قرار دارد. این شرکت که حدود هشت سال پیش تأسیس شد و در حال حاضر نیز دفتری در Mountain View، کالیفرنیا دارد، یکی از سریع‌ترین خودروسازان در جمهوری خلق است. در حالی که محدوده مدل آن نسبتاً کوچک است و از چهار وسیله نقلیه الکتریکی تشکیل شده است، مدل برتر آن یک خودروی همه جانبه چشمگیر است که در مقایسه با بهترین های این سگمنت محک زده شده است.

XPeng G9 ستاره است پسر چرخدارجدیدترین ویدیو در یوتیوب. دوستان و همکاران ما به اندازه کافی لطف کردند تا یک گالری اختصاصی از SUV را با ما به اشتراک بگذارند و ما کاملاً مطمئن هستیم که این عکس ها را در هیچ جای دیگری پیدا نخواهید کرد. قبل از پخش ویدیوی پیوست شده در قسمت بالای این مقاله، حتماً نگاهی سریع به گالری زیر بیندازید.

این کلیپ 10 دقیقه ای ما را به چین می برد، جایی که G9 را برای سوار شدن می برند. حمل‌کننده خانوادگی که با باتری کار می‌کند، مبتنی بر پلت‌فرم اختصاصی SiC EV این شرکت است که به لطف معماری 800 ولتی امکان شارژ سریع را فراهم می‌کند. این خودروساز قصد دارد سوپرشارژرهای X-Power خود را عرضه کند که G9 می‌تواند تنها در پنج دقیقه تا 124 مایل (200 کیلومتر) انرژی را شارژ کند. در طول توسعه این خودرو، XPeng گفت که G9 را در برابر پورشه کاین محک زده است.

دو مدل در حال حاضر در بازار چین موجود است. مدل پایه دارای یک موتور الکتریکی تکی است که چرخ های عقب را با حداکثر توان 310 اسب بخار (230 کیلووات) نیرو می دهد. همچنین یک موتور دوگانه گران‌تر با قدرت 543 اسب بخار (405 کیلووات) وجود دارد و هر دو از یک بسته باتری 98 کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. این وسیله نقلیه که با پروتکل CLTC چین اندازه گیری می شود، با یک بار شارژ بسته باتری می تواند تا 404 مایل (650 کیلومتر) را طی کند. قیمت؟ حدود 59000 دلار با نرخ ارز فعلی.

در جاده چه حسی دارد؟ فضای داخلی چقدر خوب است؟ آیا فضای کافی روی صندلی های عقب وجود دارد؟ این و بسیاری از پاسخ های دیگر را می توانید در ویدیوی پیوست شده در بالا بیابید.



منبع