YouTuber ویژگی جدید تشخیص خرابی آیفون را آزمایش می کند



تشخیص تصادف یکی از ویژگی های جدید آیفون 14 است. اگر گوشی تصادفی را تشخیص دهد، پس از 20 ثانیه تماس اضطراری برقرار می کند مگر اینکه شخص آن را لغو کند. اگر سرنشینان پاسخگو نباشند، یک پیام صوتی برای خدمات اضطراری وجود دارد که آنها را در مورد حادثه و مختصات طول و عرض جغرافیایی راهنمایی می کند. کانال یوتیوب TechRax این سیستم را مورد آزمایش قرار می دهد.

این تیم یک مرکوری گرند مارکیز شکست خورده را به عنوان وسیله نقلیه آزمایشی در اختیار دارد و یکسری ماشین های خراب وجود دارد که باید با آنها تصادف کنند. این سدان دارای یک دکل با استفاده از اسکیت بورد برقی است تا پدال گاز از راه دور کار کند. کمربند ایمنی در اطراف فرمان قرار دارد تا خودرو صاف بماند.

اولین تلاش برای آزمایش سیستمی که در این ویدیو می بینیم به چند دلیل شکست خورده است. آنها قدرت پلنگ بزرگ مارکیز را دست کم می گیرند و خودروی سوخته را شخم می زند و به عنوان مانع عمل می کند. همچنین، ظاهراً هیچ کنترلی روی ترمزها وجود ندارد، بنابراین سدان قبل از توقف بسیار دور پیش می‌رود.

بعد، آنها چندین اتومبیل را در مسیر عطارد قرار دادند. تصادف خیلی سخت نیست، اما برخورد کافی است تا ویژگی تشخیص تصادف فعال شود. همانطور که اپل می گوید، سیستم بلافاصله راه اندازی نمی شود. پس از چند ثانیه، تلفن قبل از تماس با اورژانس شمارش معکوس را آغاز می کند. همچنین صدای بلندی وجود دارد که توجه افراد نزدیک را به خود جلب می کند.

مرکوری در این تصادف فقط آسیب جزئی متحمل شد، بنابراین تیم دوباره همه چیز را تنظیم می کند. این بار، وسیله نقلیه دارای یک برخورد شدید است و به نظر می رسد که برای مدت کوتاهی پس از برقراری تماس به رانندگی ادامه می دهد. نیرو برای باز شدن کیسه های هوا کافی است. پس از یک تاخیر، سیستم تشخیص تصادف شروع به صدای بلند می کند.

اگر کنجکاو هستید که گرند مارکیز پس از این تصادفات چگونه کار می کند، هنوز در حال اجرا است. این سدان‌های بزرگ بدنه روی فریم مانند ماشین‌های پلیس فورد کراون ویکتوریا و تاکسی‌هایی که روی یک پلتفرم قرار دارند، به سرسختی بودن شهرت دارند.



منبع