Ypsilon HF اولین لانچیای داغ در چند دهه اخیر است


زمانی که FCA و PSA چند سال پیش با هم ادغام شدند، Stellantis قول داد که همه برندها را در مجموعه گسترده خود نگه دارد. این شامل مارک مشکل لانچیا می شود که در نهایت یک خودروی جدید در ایپسیلون 2024 دارد. مدل نسل چهارم حتی درمان High-Fidelity را نیز دریافت می کند. بله، HF رسما بازگشته است. این شرکت ایتالیایی غیرفعال، Ypsilon HF را با مشتقات رالی به نمایش می‌گذارد.

در حالی که تمام خودروهای قبلی دارای نشان HF دارای موتور احتراقی بودند، Ypsilon HF جدید کاملاً الکتریکی است. این موتور 237 اسب بخار قدرت را از یک موتور نصب شده در جلو ارائه می دهد، بنابراین با Abarth 600e و Alfa Romeo Junior Veloce مطابقت دارد. این تصادفی نیست زیرا این سه خودرو از پلتفرم مدولار مشترک (CMF) استفاده می‌کنند که توسط چندین محصول دیگر Stellantis استفاده می‌شود. این شامل جیپ انتقام جوی نه برای آمریکا می شود.

این موتور الکترونیکی آب خود را از یک بسته باتری 54 کیلووات ساعتی که از مدل های آلفارومئو و آبارث به ارث رسیده است، می گیرد. لانچیا شتاب 0 تا 62 مایل در ساعت را در 5.8 ثانیه اعلام می کند، که برای یک هاچ بک کوچک دیفرانسیل جلو از یک برند معمولی خیلی ضعیف نیست. به غیر از موتور الکتریکی ارتقا یافته، Ypsilon HF دارای مسیر عریض‌تر و سیستم تعلیق پایین‌تر برای هندلینگ بهتر است.

اولین نمایش امروز از نظر فنی یک پیش نمایش است زیرا سوپرمینی داغ تا می 2025 در اروپا به فروش نمی رسد. لانچیا می گوید همه مدل های آینده از درمان High-Fidelity بهره خواهند برد، از جمله احیای گاما و دلتا که قرار است اواخر این دهه وارد بازار شوند. .

لوگوی فیل کوچولو برای اولین بار در سال 1960 استفاده شد، زمانی که مالکان باشگاهی را تشکیل دادند که فقط برای افرادی که حداقل 6 ماشین داشتند، اختصاص داده شد. HF Lancia Racing Team در سال 1963 ایجاد شد، اما تا سال 1966 که اولین خودرو لوگوی افسانه‌ای را دریافت کرد، Fulvia Coupe HF بود.

نمادهای رالی مانند Stratos HF و Delta HF Integrale Evolution، فیل کوچک را در دوران شکوه لانچیا به دست آوردند. افسانه می گوید طراحی لوگو در اوایل سال 1953 به عنوان یک طلسم خوش شانس توسط جیانی، پسر بنیانگذار شرکت وینچنزو لانچیا و مدیر عامل خودروساز بین سال های 1949 تا 1955 انتخاب شد.

وقتی صحبت از رالی شد، Ypsilon HF توسط Ypsilon Rally 4 HF ملحق شد. برخلاف خودروهای جاده ای برقی، نوع موتوراسپرت از موتور بنزینی توربوشارژ استفاده می کند. این یک واحد 1.2 لیتری سه سیلندر با 209 اسب بخار قدرت است. همانطور که از نام خودروی مسابقه ای پیداست، برای مطابقت با مقررات FIA گروه رالی 4 توسعه یافته است.

Ypsilon Rally 4 HF که نشان دهنده بازگشت لانچیا به مسابقات رالی پس از یک وقفه طولانی است، دیفرانسیل جلو نیز هست. این یک جعبه دنده پنج سرعته با دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی دارد. به نظر نمی رسد که تفاوت چندانی با خودروهای قانونی خیابانی داشته باشد، زیرا مقررات تصریح می کنند که باید تا حد زیادی بر اساس یک خودروی تولیدی باشد. گروه Rally4 در سال 2019 ایجاد شد و از کلاس R2 خودروهای گروه R مشتق شده است.



منبع