Zeekr Robotaxi چینی به عنوان تاکسی خودکار خودکار آینده Waymo جاسوسی کرد


شرکت مالک و اداره کننده گوگل، آلفابت، در حال حاضر کسب و کار روباتاکسی Waymo را نیز اداره می کند، که قصد دارد یک سرویس سواری خودکار را در شهرهای بزرگ آمریکا راه اندازی کند تا با اوبر و لیفت رقابت کند. سرویس موسوم به Waymo One در حال حاضر سواری های کاملاً خودران را در مرکز شهر فینیکس و دره شرقی ارائه می دهد و می خواهد تجارت خود را گسترش دهد و ناوگان خود را با وسایل نقلیه الکتریکی جدید جایگزین کند. Zeekr چین وظیفه توسعه این وسایل نقلیه را بر عهده گرفته است و ما عکس های جاسوسی جدیدی از این روند داریم.

آنچه در گالری زیر می بینید، عکس های جاسوسی با نمونه اولیه رباتاکسی Zeekr با استتار تمام بدن است. ظاهراً شکل تخم مرغی خودرو فضای داخلی را به حداکثر می رساند و دسترسی آسان به کابین و صندلی ها را فراهم می کند. یک گلخانه عظیم و چراغ های جلو درست زیر شیشه جلو در جلو قرار دارد. آینه های جانبی روی درهای اطراف نقطه ای که داشبورد داخل کابین به پایان می رسد قرار می گیرند.

وقتی صحبت از داشبورد شد، جالب است که ببینیم این نمونه اولیه واقعاً فرمان دارد. طبق گزارش‌ها، Zeekr روی یک تاکسی کاملاً خودمختار کار می‌کند، اگرچه این خودروی آزمایشی آشکارا توسط راننده اداره می‌شود. به طور کلی، خودروی عکاسی شده تفاوت چندانی با رندرهای منتشر شده توسط شرکت چینی در سال 2021 ندارد، اما فناوری خودران به احتمال زیاد با قضاوت در فرمان و آینه‌های جانبی در تاریخ دیگری به دست خواهد آمد.

تا جایی که به فضای داخلی مربوط می شود، انتظار داریم کفی صاف و فضای زیادی برای سرنشینان داشته باشد. ویژگی‌هایی مانند صفحه‌نمایش سرگرمی و شارژر گوشی‌های هوشمند احتمالاً در پشت دستگاه دیده می‌شوند تا اقامت مشتریان را دلپذیرتر کنند. با این حال، نمی دانیم قسمت جلوی کابین در نسخه کاملاً خودمختار که انتظار می رود فاقد فرمان باشد، چگونه خواهد بود.

به تازگی Zeekr از محصول جالب دیگری رونمایی کرده است. 009 یک مینی ون برقی لوکس است که به لطف سیستم دو موتوره، حداکثر توان خروجی آن تا 536 اسب بخار است. خیلی ها علاقه مند به شتاب 0-62 مایل در ساعت (0-100 کیلومتر در ساعت) یک باربرهای خانوادگی چینی نیستند، اما این سرعت سرعت را تنها در 4.5 ثانیه انجام می دهد.



منبع