19 عکس ها
آئودی طراحی لوگوی دوبعدی جدید و بهتری را برای چهار حلقه خود معرفی می کند
عصر دیجیتال طی چند سال گذشته باعث شده است که خودروسازان در ظاهر لوگوی خود تجدید نظر کنند. بسیاری طرحهای دو بعدی جدیدی را انتخاب کردهاند که نشانها و آرمها را در رسانهها، از صفحهنمایش رایانه گرفته تا جلوپنجره، ثابت نگه میدارد. آئودی جدیدترین شرکتی است که به این روند جهش کرده و نشان دوبعدی جدیدی را برای خودروها و برند خود معرفی کرده است.

آئودی در تلاش برای ایجاد یک برند ثابت در دنیای دیجیتال پر از صفحه نمایش تنها نیست. فولکس واگن، بیامو، نیسان، اشکودا، کیا، پژو، جنرال موتورز، بیوک و بسیاری دیگر طرحهای لوگوی خود را با المانهای مسطحتر و دوبعدی اصلاح کردهاند. حتی ما در Motor1.com نام تجاری ما را بهینه سازی کرده اند. حضور و برندسازی آنلاین یک خودروساز به همان اندازه خود خودرو مهم است و شرکت ها می خواهند این دو را به طور منسجمی به یکدیگر پیوند دهند. این امر مستلزم لوگوی جدیدی است که برای نمایشگرهای دو بعدی در هر اندازه طراحی شده است.
چهار حلقه باقی مانده است، اما یک ظاهر طراحی کلی بسیار صاف تر است. به گفته آندره جورجی، طراح آئودی، لوگوی جدید “به طور قابل توجهی مدرن تر” از لوگوی جایگزین شده است. ایده لوگوی دوبعدی آئودی به سال 2016 برمی گردد، اما در سال 2020 زمانی که خودروساز آلمانی شروع به بازنگری در هویت سازمانی خود کرد و تصمیم گرفت که می خواهد چهار حلقه در همه جا یکسان به نظر برسند، واقعاً مطرح شد.
لوگوی جدید و صاف تر آئودی فاقد هرگونه کروم است، در عوض ظاهر سیاه و سفید با کنتراست بالا را انتخاب می کند که جزئیاتی شبیه به سه بعدی را اضافه می کند. این شرکت همچنان به مشتریان این امکان را می دهد که حلقه های جدید را در رنگ مشکی تهیه کنند، با تنوع اصلاح شده که جایگزین سفید روشن با خاکستری تیره شده است. لوگوی جدید آئودی همزمان با این خودروساز است که فونت های استفاده شده در داخل و خارج را نیز استاندارد می کند. این “نوع آئودی” نامیده می شود، که مشتریان شروع به دیدن آن در ستون B مدل های جدید آئودی و احتمالاً در سایر نقاط خودرو خواهند کرد.
جورجی گفت: فلسفه ما این است که هر جزئیات باید معنایی را منتقل کند یا در خدمت هدفی باشد. “ما می خواهیم کیفیت ما از طریق طراحی و خود محصول صحبت کند.” چهار حلقه آئودی در این نقطه نمادین هستند و زندگی را در نتیجه ادغام چهار خودروساز در سال 1932 به عنوان Auto Union آغاز کردند. این شرکت بعداً به آئودی تبدیل شد که امروز آن را می شناسیم.