آئودی R8 درگ در دوئل RWD در مقابل AWD در یک پیست اسکی سرپوشیده مسابقه می دهد


آئودی R8 اولین خودرویی نیست که هنگام بررسی یک وسیله نقلیه زمستانی به ذهن خطور می کند. قدرت زیاد و ارتفاع سواری کم دارد که برای پیمایش در جاده های پوشیده از برف، به خصوص با لاستیک های تابستانی، ویژگی خوبی نیست. این حساب با لاستیک های زمستانی تغییر می کند، و یک ویدیوی جدید از Carwow نشان می دهد که تایرهای مناسب چه تفاوتی می توانند ایجاد کنند.

این کانال آئودی R8 V10 RWD را در مقابل آئودی R8 V10 Spyder با چهار چرخ متحرک کواترو قرار می دهد. Spyder دارای یک مزیت بزرگ با به حرکت درآوردن هر چهار چرخ است که می تواند به هل دادن و کشیدن ماشین در برف لغزنده کمک کند.

هر دو آئودی دارای موتور 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی هستند. با این حال، آنها خروجی های متفاوتی دارند. در Spyder سنگین‌تر با چهار چرخ متحرک کواترو، موتور 620 اسب بخار (462 کیلووات) و 427 پوند فوت (580 نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. وزن آن 3736 پوند (1695 کیلوگرم) است.

V10 RWD کوپه دارای موتوری با قدرت 570 اسب بخار (425 کیلووات) و 405 پوند فوت (550 نیوتن متر) گشتاور است. وزن آن 3505 پوند (1590 کیلوگرم) سبک تر است، اما در این مسابقه اهمیت چندانی نخواهد داشت.

چند مسابقه اول به خوبی پیش می روند. هیچ یک از R8 نمی توانند تا این حد از شیب بالا بروند، با پوشیدن لاستیک های تابستانی در شرایطی که نیاز به بهترین خرید زمستانی با پول دارد. خاموش کردن کنترل پایداری کمک چندانی نمی کند، زیرا هیچ کدام از آئودی دو در جلوتر از قبل نمی شوند و لاستیک های تابستانی قادر به یافتن کشش در برف نیستند.

وقتی ماشین ها به لاستیک های زمستانی تغییر می کنند، اوضاع تغییر می کند. هر دو بسیار توانمندتر از قبل هستند و به راحتی به قله اول می رسند. اسپایدر چهار چرخ متحرک در بالا رفتن از سراشیبی سریع‌تر عمل می‌کند، اما کوپه نیز عقب نمانده است. اولین مسابقه بین این دو با نصب زمستان‌ها شاهد بود که آئودی RWD شروع بهتری نسبت به AWD Spyder داشت، اما سیستم کواترو به خوبی کار کرد و به آئودی AWD اجازه داد تا جلوتر و برنده شود.

این ویدئو بار دیگر نشان می دهد که تایرهای زمستانی در دنیای واقعی تفاوت ایجاد می کنند. آنها برای چسبندگی در سرما طراحی شده اند و نتایج در مقایسه با تایرهای تابستانی واضح است.



منبع