آنها چقدر دور می روند

ترس از اینکه باتری ماشین شما ممکن است قبل از رسیدن به مقصد بمیرد – چیزی که به عنوان اضطراب مسافت شناخته می شود – در حال حاضر بزرگترین مانعی است که بسیاری از رانندگان هنگام خرید یک وسیله نقلیه الکتریکی با آن روبرو هستند. آزمایش‌های زیادی انجام شده است که نشان می‌دهد چه انتظاری از خودروهای برقی مختلف در بازار از نظر برد با یک بار شارژ کامل باتری وجود دارد. به طور کلی، خودروهای الکتریکی مدرن بسیار کارآمدتر از آن چیزی هستند که احتمالاً انتظار دارید – اما یک خودروی برقی در مقایسه با مثلاً یک ابرخودروی دهه 1970 چقدر کارآمدتر است؟

مجری برنامه برای آزمایش صادقانه تر، سوخت فراری را تخلیه کرد و سپس دقیقاً 5 لیتر بنزین را در باک سوخت ریخت. در همین حین، i3 در یک ایستگاه عمومی سریع به قیمت 12 دلار شارژ شد و دو خودرو آماده سفر شدند تا ببینند کدام یک با انرژی که دارد جلوتر خواهد رفت. البته، این یکی از راه‌های مقایسه محدوده است زیرا i3 احتمالاً در صورت شارژ در خانه بسیار مقرون به صرفه‌تر بود.

12 عکس ها

واضح است که این مقایسه بسیار عجیب و غریب است، اما یک ویدیوی جدید از آن است شماره 27 کانال در یوتیوب این آزمایش را ممکن می کند. ویدیوی 12 دقیقه ای بالای این صفحه نشان می دهد که یک فراری 308 مدل 1979 و یک BMW i3 با 10 پوند (حدود 12 دلار با نرخ فعلی مبادله) انرژی تا کجا پیش خواهند رفت. فراری بدیهی است که با بنزین کار می کند، در حالی که EV باواریا به برق نیاز دارد.